کد خبر: ۶۷۱۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

شمار مبتلایان کرونا در جهان از ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر گذشت

براساس آمارهای مراکز معتبر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان بامداد سه شنبه به ۲۹ میلیون و ۴۱۷ هزار نفر رسیده‌ است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۹۳۱ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۳۶ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۱۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا نیز به ۶ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۱۲۳ نفر و شمار مرگ و میر نیز به ۱۹۸ هزار و ۹۳۷ نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون چهار میلیون و ۲۱ هزار نفر گزارش شده است.

بیشترین آمار مرگ و میر نیز در ۲۴ ساعت گذشته متعلق به هند، آمریکا و برزیل بوده است. در هند یک هزار و ۵۷ نفر، آمریکا ۴۱۷ و در برزیل نیز ۳۴۳ نفر جان خود را به دلیل بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، هند، برزیل، روسیه و پرو به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

با افزایش جهانی شمار مبتلایان ویروس کرونا، سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که اروپا در پاییز با افزایش مرگ و میر کرونا مواجه خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت گزارش می دهد که تنها در روز یکشنبه ۳۰۷ هزار و ۹۳۰ در سطح جهانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار بالاترین رقم روزانه از ابتدای شیوع همه گیری کرونا در چین در اواخر سال گذشته می باشد.

هانس کلوگ مدیر اروپا سازمان جهانی بهداشت در همین مورد به خبرگزاری فرانسه گفت: در ماه اکتبر (مهر)، نوامبر (آبان) شرایط بدتر خواهد شد و ما شاهد مرگ و میر بیشتری خواهیم بود.

امریکا در حالی شاهد بیشترین مبتلا به کرونا و مرگ و میر است که دولت ترامپ ماه گذشته بدون توجه به هشدارهای بهداشتی دستور بازگشایی مدارس را صادر کرد.

به گزارش شبکه سی ان ان، در هفته نخست بازگشایی مدارس در آمریکا که به اصرار دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور انجام شد، دستکم ۲۶۰ دانش آموز و هشت معلم مدرسه‌ای در ایالت جورجیا قرنطینه شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین