کد خبر: ۶۷۱۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۴

مذاکرات جلیلی سولانا در هاله ابهام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب -کمیسر سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا نسبت به برگزاری یک دیدار قریب‌الوقوع با مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان ابراز تردید کرده‌است. این در حالی است که قرار است وی گزارش خود از فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را تا دهم آذرماه به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل خاویر سولانا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «من با آنها (مقامات ایرانی) مرتبا در تماس هستم، فکر نمی‌کنم تا پایان هفته جاری (روز یکشنبه) ملاقاتی داشته باشیم زیرا هیچ تاریخی از طرف آنها پیشنهاد نشده‌است».

سولانا با ابراز این عقیده که «هفته ‌آینده هفته سختی خواهد بود» مدعی شد: «من به روشنی از آنها خواستم که تا پیش از 25 نوامبر مذاکراتی با ایران داشته باشیم ولی تاکنون هیچ جوابی دریافت نکرده‌ام، فکر نمی‌کنم تا پایان این هفته ملاقاتی انجام شود و مطمئنم تنظیم قرار گفتگوها برای هفته آینده کار آسانی خواهد بود».
قرار است آقای سولانا هفته آینده برای شرکت در کنفرانس صلح پیشنهادی پرزیدنت بوش به واشنگتن سفر کند.

کریستیتنا گالاچ سخنگوی سولانا شامگاه سه‌شنبه گفت که وی به طور قطع گزارش خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تا پایان ماه جاری میلادی (دهم آذرماه) به اعضای شورای امنیت تسلیم خواهد کرد.

در حالی که قرار بود جواد وعیدی معاون مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان و رابرت کوپر معاون کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با یکدیگر ملاقات کرده و زمینه را برای دیدار سولانا با اقای جلیلی فراهم آورند دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشورمان خبر از لغو برنامه این دیدار داده‌ و اعلام نموده که این مذاکرات در روزهای آينده برگزار خواهد شد.

اين دو نفر قرار بود روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در وين پايتخت اتريش در حاشيه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با يکديگر ملاقات و در مورد برنامه هسته‌ای ايران گفتگو کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین