کد خبر: ۶۷۱۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۲
سلامتی:

برخی خود را مالک ایران می‌دانند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب – دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب از کسانی که خود را مالک ایران می‌دانند و توجه نمی‌کنند که ایران برای همه ایرانیان است انتقاد کرد. 

محمد سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اظهار داشت: «معمولا تلاش یک حکومت باید این باشد که فراگیر باشد و همه اقشار ملت را در بربگیرد. هر کس با این شیوه عمل کند دارای ایدئولوژی، مدیریت و ... قوی است و برعکس هر کس بر خلاف این امر عمل کند و در زمان قدرت گرفتن گروه‌ها و احزاب و شخصیت‌ها را از خود دور کند و در سیاست خارجی مدام کشورهای دیگر را به موضع‌گیری علیه کشورش تحریک کند معلوم است نه ایدئولوژی دارد، نه مدیریت و نه متانت و بردباری». 

وی افزود: «مشکل این است که عده‌ای که مسئولیت‌های مختلفی دارند و مرتبط با هم هستند و بخشی از یک جناح را تشکیل می‌دهند رقیب را به رسمیت نمی‌شناسند و خود را در اداره امور کشور قیم مردم می‌دانند. آنان خودشان را مالک ایران می‌دانند و متوجه نیستند ایران برای همه ایرانیان است. چه مسلمان و چه غیرمسلمان و همچنین همه طیف‌های متعدد فکری و سیاسی». 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «متأسفانه کوته نظری و محدودنگری موجب می‌شود عده‌ای به این صورت رفتار کنند. با این شیوه عمل معمولا عده‌ای ابتدا قدرت را در اختیار می‌گیرند اما بعد، همه چیز را خراب می‌کنند و کسانی را که اهل انعظاف و اعتدال هستند را نیز به موضع‌گیری وامی‌دارند و در نهایت جبهه گسترده‌ای از مخالفان ایجاد می‌کنند». 

سلامتی در پایان گفت: «این شیوه در ادامه منجر به هر چه تنگ‌تر شدن دایره خودی‌ها می‌شود و این افراد و گروه‌ها می‌کوشند با ابراز قدرت، آزادی‌ها را محدود کنند. این سرانجام شیوه عملی است که برخی عمدا یا سهوا به آن دست می‌زنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین