کد خبر: ۶۷۱۵۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری خیابانی به نام مهندس بازرگان

جفا به بازرگان/ انتقاد شدید مطهری از اقدام عجیب فرمانداری دولت روحانی

اینکه فردی در موضوعی، نظری غیر از نظر رسمی نظام داشته باشد دلیل بر انقلابی نبودن او و پیاده کردن وی از قطار انقلاب نیست. با این روش، در نهایت چند نفر بیشتر در دایره انقلاب باقی نمی‌مانند... این‌ها دلیل نمی‌شود که ما افراد را غیرانقلابی بدانیم و با نام‌گذاری یک خیابان به نام مهندس بازرگان با آن سابقه درخشان در نهضت اسلامی مخالفت کنیم. وزیر کشور چه انتصاباتی انجام داده که کار به اینجا کشیده است؟ همین‌طور رییس‌جمهور باید توجهی به انتصاباتش کند که کار را به اینجا رسانده‌اند که زیرمجموعه او می‌گوید مهندس بازرگان در ردیف شخصیت‌های انقلاب نیست و نمی‌تواند خیابانی به نام او باشد! امیدوارم هیات تطبیق فرمانداری تهران در تصمیم خود تجدیدنظر کند.
آفتاب‌‌نیوز :

علی مطهری در واکنش به مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری خیابانی به نام مهندس بازرگان نوشت: در خبر‌ها آمده بود که هیات تطبیق فرمانداری تهران با پیشنهاد نام‌گذاری یکی از خیابان‌های تهران به نام «مهندس بازرگان» از طرف شورای شهر تهران مخالفت کرده و ایشان را در ردیف شخصیت‌های انقلاب نپذیرفته است. البته مایه تاسف شد، بیشتر از آن جهت که چرا برخی مراجع تصمیم‌گیری در کشور درباره موضوعات مربوط به خود کم‌اطلاع یا دچار جمود فکری هستند.

مطهری در ادامه نوشته است: مرحوم مهندس مهدی بازرگان از دهه سی در مبارزات ملی و اسلامی شرکت و از همان سال‌ها به همراه شهید آیت‌الله مطهری و مرحوم آیت‌الله طالقانی نقش اساسی در نزدیک کردن قشر تحصیلکرده و دانشگاهی به روحانیت و سوق دادن آن‌ها به سوی نهضت امام خمینی (ره) داشته است. اگر نهضت اسلامی ما در پانزده خرداد ۴۲ به پیروزی نرسید ولی در ۲۲ بهمن ۵۷ به سرعت به پیروزی رسید، یکی از عوامل آن این بود که قشر تحصیلکرده و دانشگاهی در قیام پانزده خرداد غایب بود و طی این پانزده سال مصلحانی و در راس آن‌ها استاد مطهری و مهندس بازرگان و آیت‌الله طالقانی این قشر را به سوی اسلام و روحانیت و نهضت امام (ره) سوق دادند.

جفا به بازرگان/ انتقاد شدید مطهری از اقدام عجیب فرمانداری دولت روحانی

مهندس بازرگان منتخب شورای انقلاب خصوصا استاد مطهری برای نخست‌وزیری دولت موقت بود که این انتخاب مورد تایید امام خمینی (ره) نیز قرار گرفت. این در حالی است که شهید مطهری انتقاداتی به برخی نظریات بازرگان در مسائل کلامی داشت ولی معتقد بود که بازرگان فردی متشرع و اهل نماز شب است و این عقاید او ناشی از انس با علوم تجربی و ناآشنایی با فلسفه است، همچنان که امام خمینی او را فردی متشرع می‌دانست. اختلاف نظر در برخی موضوعات باعث نشد که از به‌کارگیری او خودداری کنند. این رویه باید راهنما و الگوی ما باشد.

اینکه فردی در موضوعی، نظری غیر از نظر رسمی نظام داشته باشد دلیل بر انقلابی نبودن او و پیاده کردن وی از قطار انقلاب نیست. با این روش، در نهایت چند نفر بیشتر در دایره انقلاب باقی نمی‌مانند. مثلا مهندس بازرگان با تسخیر سفارت امریکا مخالف بود؛ عقیده‌ای که امروز بسیاری از انقلابیون حتی برخی تسخیرکنندگان دارند. یا او با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر مخالف بود، باز عقیده‌ای که امروز بسیاری از افراد دوستدار انقلاب ابراز می‌کنند. این‌ها دلیل نمی‌شود که ما افراد را غیرانقلابی بدانیم و با نام‌گذاری یک خیابان به نام مهندس بازرگان با آن سابقه درخشان در نهضت اسلامی مخالفت کنیم. عجیب است که این اتفاق در دولت متصف به «اعتدال» رخ می‌دهد. چگونه معتدلانی در هیات تطبیق فرمانداری تهران هستند که این‌طور تصمیم می‌گیرند؟! وزیر کشور چه انتصاباتی انجام داده که کار به اینجا کشیده است؟ همین‌طور رییس‌جمهور باید توجهی به انتصاباتش کند که کار را به اینجا رسانده‌اند که زیرمجموعه او می‌گوید مهندس بازرگان در ردیف شخصیت‌های انقلاب نیست و نمی‌تواند خیابانی به نام او باشد! امیدوارم هیات تطبیق فرمانداری تهران در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
9
بازرگان نیازی به شما نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
8
حالاد‌یگه کسی در قطار انقلاب بماند یا نماند
مهم نیست
چون اکثر اونهایی که در قطار
مانده اند توراهی سوار شده اند
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
6
اقای مطهری دیگه از قظار انقلاب صحبت نکن وبجاش از دو چرخه بگو.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
2
1
کاش آقای مطهری زمانی که در مجلس بود فکری به حال مردم گرفتار در گرداب گرانی و .... میکرد و الان هم اینقدر نظر نمی دادند
امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
2
چه جفای بزرگی به ملت شد. دلاربیست هزارتومانی و دنای ششصد میلیونی فراموش شد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین