کد خبر: ۶۷۱۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

ترامپ: روسیه با سرقت اطلاعات از دولت اوباما موشک فراصوت تولید کرده است

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد، روسیه پس از سرقت اطلاعات درباره موشک‌های فراصوت از دولت اوباما، اقدام به ساخت چنین موشک‌هایی کرده است.
ترامپ: روسیه با سرقت اطلاعات از دولت اوباما موشک فراصوت تولید کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جمع هوادارانش در مینه‌سوتا گفت:‌ روس‌ها موشک مافوق‌ صوت دارند که پنج برابر سریعتر از موشک‌های عادی است. ما هم یکی داریم که بسیار بسیار سریعتر است.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: روسیه اطلاعات مربوط به ساخت این موشک را از دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا دریافت کرد؛ یعنی آنها را به سرقت برد. شما این را می‌دانید. روسیه اطلاعات را به دست آورد و آنها چنین موشک‌هایی را ساخته‌اند.

ترامپ در جریان سخنرانی اواسط مه در کاخ سفید گفته بود، ایالات متحده بر روی یک موشک فراصوت کار می‌کند که قابلیت پرواز ۱۷ برابر سریعتر از سایر موشک‌های موجود را دارد. اما به ذکر جزئیات در این باره نپرداخته بود.

اخیرا نیز مقام‌های ارشد آمریکایی اذعان داشتند که این کشور تلاش می‌کند تا سلطه چین و روسیه را در زمینه تسلیحات فراصوت به دست بیاورد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا هفتم دسامبر گذشته میلادی گفته بود، کشورش در حال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای دستیابی به تسلیحات فراصوت است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز گفته بود که کشورش تسلیحات فراصوتی دارد که هیچ کشوری یارای مقابله با آن را ندارد و نمی‌تواند برای بازدارندگی روسیه سرمایه زیادی صرف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین