کد خبر: ۶۷۱۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

صدها تن در سقطری علیه عادی سازی با اسرائیل تظاهرات کردند

صدها یمنی امروز،‌ شنبه در استان ارخبیل سقطری در جنوب شرق این کشور تظاهرات، عادی سازی با اسرائیل را محکوم و تسلط شورای انتقالی بر این جزیره را رد کردند.
صدها تن در سقطری علیه عادی سازی با اسرائیل تظاهرات کردند
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، تظاهرات که به درخواست چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته استان برگزار شده بود، شاهد حضور صدها شهروند یمنی در جنوب سقطری بود.

آنها دست نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "فلسطین مساله اول ماست، نه به عادی سازی با صهیونیست‌ها"، "درخواست ما بازگشت موسسات مدنی، نظامی و امنیتی است" و "سقطری با کشور فدرال است".

نیروهای شورای انتقالی جنوب، حامی امارات، نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان تیر هوایی شلیک کرده و راه‌های بین روستاها را بستند.

در بیانیه پایانی این تظاهرات بر حمایت از طرح دولت فدرال و محکومیت در حاشیه قرار دادن‌ها و رد طرح‌های اختلاف‌برانگیز تاکید شد.

آنها خواستار بازگشت رهبری محلی به استان و بسط کنترل دولت بر تمام موسسات و پایان پدیده‌های مسلحانه و برچیدن پادگان‌های نظامی و نقاط ایجاد شده خارج از چارچوب دولت مستعفی یمن شدند.

معترضان همچنین کنترل عملیات ورود و خروج به استان براساس قانون و تسریع در بازگشت خدمات و پرداخت حقوق کارمندان غیرنظامی و نظامیان و کنترل قیمت‌ها را خواستار شدند.

آنها خواستار اجرای فوری توافقنامه ریاض بین دولت مستعفی و شورای انتقالی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین