کد خبر: ۶۷۱۹۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۱

بورس در فاز انتظار/ بازار شاخص دو میلیونی را پس می‌گیرد؟

بورس دیروز فراز و نشیب عجیبی را پشت سر گذاشت، منفی شدن شاخص در اولین ساعات فعالیت، بازگشت شاخص به دایره سبز و منفی شدن دوباره شاخص در پایان فعالیت بازار سرمایه، همه در یک روز اتفاق افتاد.
بورس در فاز انتظار/ بازار شاخص دو میلیونی را پس می‌گیرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

بازگشایی نماد شرکت‌های پالایشی‌ها در ساعت پایانی معاملات دیروز و صف فروش این نمادها منجر به فروریختن شاخص بورس در روز مثبت بازار سهام شد.

در حالی که شاخص کل بورس در ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه معاملات شنبه ۲۹ شهریور، با رشد مثبت ۸ هزار واحدی نسبت به ایستگاه نماگر در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، به رقم ۱ میلیون و ۷۱۲ هزار واحد رسیده بود، بازگشایی نمادهای پالایشی‌ها در ساعت ۱۱:۵۷ دقیقه، سبب شد شاخص ۱۵ هزار واحد ریزش کرده و با بازگشت به کانال ۱.۶ میلیون واحد، به رقم ۱ میلیون و ۶۹۷ هزار واحد برسد.

با این حال بازار در دقایق پایانی ۲ هزار واحد رشد کرد و به رقم ۱ میلیون و ۶۹۹ هزار افزایش یافت اما نماگر بازار نهایتاً با افت ۴ هزار و ۶۰۰ واحدی در معاملات امروز به کار خود پایان داد. مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران ساعت ۱۱:۵۷ دیروز با صدور اطلاعیه‌ای، از بازگشایی نمادهای شپنا، شتران، شبندر و شبریز که به علت افشای اطلاعات با درجه اهمیت الف متوقف شده بودند، خبر داد و اعلام کرد: معاملات این ۴ نماد، بدون محدودیت دامنه نوسان انجام می‌شود.

گفتنی است سهام هر ۴ نماد فوق در صندوق دارا دوم (پالایشی اول) قرار داشته و پذیره نویسی یونیت‌های این صندوق سرمایه گذاری (ETF) ساعت ۱۴ امروز یکشنبه ۳۰ مهر ماه به اتمام می‌رسد.

بورس اما فردا به کدام سمت می‌رود؟

کارشناسان پیش بینی روز آرامی را برای اول هفته داشتند و میزان جابجایی شاخص نیز صحت این پیش بینی را نشان داد. حیدری، تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است بورس فعلا در فاز امیدواری است و در نتیجه در این فضا بازار در همین محدوده نوسان می کند. وی به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: در این شرایط بازار نه رشد شدیدی را تجربه می کند و نه عقب نشینی خاصی را داراست. وی معتقد است تا پایان تابستان همین وضعیت تداوم دارد اما در ماه‌های پیش رو شاخص بار دیگر قله دو میلیون واحدی را بازپس خواهد گرفت.

از سوی دیگر برخی کارشناسان بازار سرمایه نیز به استناد شرایط کنونی معتقدند بازار تا حدی تحت تاثیر اخباری که در خصوص مکانیسم ماشه منتشر می‌شود در فاز انتظار است.امیدرضا قیراطی، کارشناس بازار سرمایه در این خصوص به تجارت نیور نیز گفته است که حتی اتفاقات منفی از این دست اگر به وافعیت بپیوندد نیز بازار سرمایه چند روز بیشتر تحت تاثیر نخواهد بود.

تحلیلگران معتقدند بازار در وضعیت جذابی است و قیمت ها در کف قرار دارند. در چنین موقعیتی قیمت سهام حتی با قیمت ارز نیز همسان نیست در نتیجه افزایش شاخص در ماه‌های آتی اتفاق خواهد افتاد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین