کد خبر: ۶۷۲۱۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری تصویب شد

حقوق بازنشستگان از مهرماه همسان‌سازی می‌شود

در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت به ریاست حسن روحانی، وزیر امور خارجه از شکست آمریکا در اعمال مکانیزم ماشه گزارش داد.
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه در این جلسه با اشاره به عدم همراهی اعضای شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای اروپایی و اعضای گروه ۱+۴ در اقدام غیر حقوقی آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: آمریکا در اعمال قلدری و زورگویی تنها ماند. رئیس جمهور هم در سخنانی این پیروزی را به ملت ایران تبریک گفت.

مصوبه دولت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری

هیات وزیران با تأدیه دیون دولت بابت تحقق متناسب‌سازی دریافت های بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری از طریق واگذاری سهام دولت موافقت کرد.

حقوق بازنشستگان از مهرماه همسان‌سازی می‌شود

به موجب این تصمیم، مبلغ تأدیه دیون دولت توسط سازمان خصوصی سازی و با اعلام صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به ارزش تقریبی و تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است.

قیمت نهایی سهام شرکت های موضوع این تصویب نامه مطابق آیین نامه اجرایی شیوه های قیمت گذاری بنگاه ها مصوب۱۳۸۷/۱۲/۲۰ شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و تصویب هیات واگذاری تعیین می شود و سازمان خصوصی سازی موظف است ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، قیمت سهام شرکت های یادشده را مطابق آیین نامه مذکور جهت تصویب به هیات واگذاری ارایه کند.

چنانچه ارزش قطعی سهام، بیش از ارزش برآوردی باشد و از عملکرد سقف مبلغ مندرج در این مصوبه بیشتر شود، حسب مورد با پیشنهاد سازمان خصوصی سازی و تصویب هیات واگذاری تعدیل های لازم اعمال خواهد شد.

نقل و انتقال سهام موضوع این تصویبنامه از مالیات نقل و انتقال سهام معاف است. سایر هزینه های مترتب بر واگذاری متناسب با سهم واگذاری بر عهده صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است.

همچنین از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، حقوق مالکانه سهام شرکت های یادشده متناسب با سهم واگذاری به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد.

دولت همچنین در اجرای ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را مکلف کرد علاوه بر افزایش امتیازات شغلی مندرج در آیین نامه اجرایی بندهای (الف) و (ب) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، از محل منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه‌گذاری های خود و منابع حاصل از بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، نسبت به برقراری عدالت در نظام پرداخت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود با ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت، از شش ماهه دوم ۱۳۹۹ اقدام کنند.

افزایش حقوق بازنشستگان موضوع این تبصره، باید به نحوی انجام گیرد که حقوق بازنشستگان هر طبقه بیش از میانگین دریافتی از محل حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت نشود.

سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری نیز مکلف شدند معادل ریالی این مصوبه را صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان کرده و به صورت ماهانه از ابتدای مهرماه سال جاری به آنان پرداخت کنند.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.

افزایش سهام قابل واگذاری صنایع پالایش نفت به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس

دولت با افزایش سهام قابل واگذاری به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله صنایع پالایش نفت، شامل باقیمانده سهام متعلق به دولت در شرکت های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد موافقت کرد.

اصلاح اساسنامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

هیات وزیران با هدف رفع ایرادها و تأمین نظر شورای نگهبان در خصوص اساسنامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، اساسنامه این شرکت را اصلاح کرد.

مصوبه ساز و کار اجرایی فدراسیون های ورزشی اصلاح شد

هیات وزیران به منظور رفع ایراد هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص مصوبه مربوط به ساز و کار اجرایی فدراسیون های ورزشی، با اصلاح این مصوبه موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، فدراسیون های ورزش های همگانی، روستایی و بازی های بومی - محلی، زورخانه ای و کشتی پهلوانی و فدراسیون های چندرشته ای (به تشخیص وزارت ورزش و جوانان) از نظر ترکیب مجمع عمومی و نیز فدراسیون های پزشکی ورزشی و اسلامی ورزش زنان از نظر اهداف، وظایف و اختیارات، عضوگیری و ترکیب مجمع عمومی، تابع دستورالعملی خواهند بود که توسط وزارت ورزش وجوانان تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

صدور مجوز واردات ۹۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی مورد نیاز جمعیت هلال احمر

با تصویب دولت، مجوز ورود و ترخیص (۳۰۰) دستگاه تویوتا هایلوکس دو دیفرانسیل بنزینی ۲۷۰۰ سی سی و بالاتر، (۳۰۰) دستگاه آمبولانس تویوتا لندکروز هاردتاپ دو دیفرانسیل بنزینی ۴۰۰۰ سی سی و بالاتر و (۳۰۰) دستگاه خودرو امداد و نجات تویوتا لندکروز هاردتاپ دودیفرانسیل بنزینی ۴۰۰۰ سی سی و بالاتر بصورت شاسی کامل (CBU) با سال ساخت (۲۰۲۰) و استاندارد آلایندگی یورو ۵ و بالاتر توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بدون رعایت ضوابط فنی واردات خودرو و منوط به تجهیز در داخل کشور با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۴۰۱، صادر شد.

هیات وزیران این تصمیم را با توجه به لزوم حفظ توان آمادگی و پاسخ به حوادث و سوانح احتمالی آتی و نیز تأمین نیازهای خودروهای عملیاتی و لجستیکی ضروری، به عنوان یکی از ابزارهای اصلی حضور به موقع و حمل و انتقال اقلام امدادی و تجهیزات و نیروهای عملیاتی، اتخاذ کرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
بازنشسته فرهنگی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
2
ای بابا کشتید مارا ! هزاربارتکراراین خبر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
2
با رسد دلار وسکه و قیمتها بهتر است به جای همسان سازی حقوقها را به دلار بدهید مردم راه به کارشان ببرند عملا پولهای ما در بانک نابود شد زحمت و پس انداز مان چرا بی خود خرف مفت می زنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین