کد خبر: ۶۷۲۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

بایدن در بین لاتین‌تبارها با اختلاف ۳۶ درصد از ترامپ پیشتاز است

براساس یک نظرسنجی جدید سراسری، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در بین لاتین‌تبارها با اختلاف قابل توجهی نسبت به رقیب جمهوری‌خواه خود پیشتاز است. بایدن همچنین در بین رای‌دهندگان ثبت‌نام شده با اختلاف ۸ درصد از ترامپ پیشتاز است.
آفتاب‌‌نیوز :

نظرسنجی جدید شبکه ان‌بی‌سی نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال و پایگاه تلموندو از رای‌دهندگان لاتین‌تبار نشان داد که جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ با اختلاف ۳۶ درصد از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در این انتخابات پیشتاز است؛ گرچه پیشتازی بایدن در مقایسه با پیشتازی هیلاری کیلینتون نسبت به ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی در بین لاتین‌تبارها کمتر است.

این نظرسنجی نشان داد که ۶۲ درصد از رای‌دهندگان لاتین‌تبار در انتخابات نوامبر به بایدن رای می‌دهند، در حالی که تنها ۲۶ درصد از رای‌دهندگان لاتین‌تبار از ترامپ حمایت می‌کنند.

کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی ۶۶ درصد از آرای لاتین‌تبارها را به دست آورد که نسبت به حمایت ۷۱ درصدی لاتین‌تبارها از باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۱۲ میلادی کاهش نشان می‌داد.

ترامپ در بین رای‌دهندگان لاتین‌تبار مسن‌تر از حمایت بیشتری برخوردار است اما باز هم در این گروه بایدن پیشتاز است؛ به طوری که ۴۰ درصد از این رای‌دهندگان مسن‌تر که ۳۵ درصد از کل رای‌دهندگان لاتین‌تبار را تشکیل می‌دهند از ترامپ حمایت می‌کنند، در حالی که ۵۳ درصد از آنها حامی بایدن هستند.

آیلین کاردونا-آرویو از مرکز "هارت ریسرچ" که این نظرسنجی را انجام داده، به شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفت: اگر شما جز کمپین بایدن هستید، به این مساله به عنوان یک فرصت برای مشارکت نگاه می‌کنید چرا که می‌دانیم که گروه جوان‌تر میزان مشارکت کمتری در انتخابات دارند بنابراین این یک فرصت برای افزایش تعداد رای‌دهندگان است اما نیازمند کمی سرمایه‌گذاری هم هست.

نظرسنجی پایگاه خبری هیل- پایگاه نظرسنجی هریس ایکس که به دنبال کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان برگزار شده بود نشان داد که حمایت از ترامپ در بین رای‌دهندگان لاتین‌تبار و سیاه‌پوست افزایش یافته است.

در نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال و پایگاه تلموندو که بین ۱۳ تا ۱۶ سپتامبر برگزار شد، ۳۰۰ رای‌دهنده لاتین‌تبار شرکت داشتند و درصد خطای آن ۵.۶۶ درصد برآورد شده است.

در همین حال نظرسنجی سراسری جدید شبکه ان‌بی‌سی نیوز-روزنامه وال استریت ژورنال نشان داد که بایدن در بین رای‌دهندگان ثبت‌نام شده با اختلاف هشت درصد از ترامپ پیشتاز است.

این نظرسنجی که اوایل روز یکشنبه منتشر شد، نشان داد که بایدن با کسب ۵۱ درصد آرای رای‌دهندگان ثبت‌نام شده از ترامپ با ۴۳ درصد آرا پیشتاز است. بایدن ماه گذشته با کسب ۵۰ درصد از آرای رای‌دهندگان ثبت‌نام شده از ترامپ با ۴۱ درصد آرا پیشتاز بود.

براساس این نظرسنجی، بایدن در حال حاضر از حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست، رای‌دهندگان بین ۱۸ تا ۳۴ سال، زنان، رای‌دهندگان سفیدپوست، رای‌دهندگان مستقل و بزرگسالان برخوردار است. این در حالی است که ترامپ از حمایت رای‌دهندگان سفیدپوست، مردان و رای‌دهندگان سفید پوست بدون تحصیلات دانشگاهی برخوردار است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بایدن در ۱۲ ایالت چرخشی کلیدی یعنی آریزونا، فلوریدا، جورجیا، آیووا، مین، میشیگان، مینه‌سوتا، نوادا، نیو همپشایر، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین با ۵۱ درصد آرا نسبت به ترامپ با ۴۵ درصد آرا با یک اختلاف شش درصدی پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، از هر ۱۰ رای‌دهنده ۹ تن تصمیم نهایی خود را درباره انتخابات نوامبر اتخاذ کرده‌اند و از هر ۱۰ رای‌دهنده هفت تن گفتند که مناظرات انتخاباتی قریب‌الوقوع تاثیر اندکی بر رای‌شان خواهد داشت.

ترامپ با ۴۸ درصد آرا نسبت به بایدن با ۲۸ درصد آرا در خصوص مسائلی از جمله اینکه کدام نامزد اقتصاد را بهتر مدیریت می‌کند، پیشتاز است. وی همچنین در مساله امنیت مرزی، کنترل مهاجرت و برخورد با چین از بایدن پیشتاز است.

این در حالی است که بایدن درخصوص مسائل خدمات درمانی، ویروس کرونا، روابط نژادی، حفاظت از حقوق مهاجران و تغییر آب‌وهوا از ترامپ پیشتاز است. در این نظرسنجی که بین ۱۳ تا ۱۶ سپتامبر انجام شده ۱۰۰۰ رای‌دهنده ثبت‌نام شده شرکت داشتند و حاشیه خطای آن ۳.۱ درصد برآورد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
جعفرقلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
0
دل خودتون رو با همین چیزا خوش کنین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین