کد خبر: ۶۷۲۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

موافقت اسنودن با پرداخت ۵ میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا

سی‌ان‌ان با دسترسی به سوابق دادگاه گزارش داد، ادوارد اسنودن، پیمان‌کار سابق سیا که در سال ۲۰۱۳ اسرار اطلاعاتی را فاش کرده بود، موافقت کرده که بیش از ۵ میلیون دلار درآمد ناشی از کتابش، "سوابق دائم" و سخنرانی‌های خود را به عنوان جریمه به دولت آمریکا بپردازد.
موافقت اسنودن با پرداخت ۵ میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

در سپتامبر ۲۰۱۹ وزارت دادگستری آمریکا با طرح این ادعا که فردی با ارائه نکردن زندگینامه خود به دولت برای بررسی قبل از انتشار، تعهدات عدم افشا را نقض کرده، دادخواستی علیه یک "خبرچین" تشکیل داد. یک قاضی فدرال در دسامبر این حکم را صادر کرد که دولت آمریکا به خاطر نقض شدن این تعهدات، از حق تمام منافع نسخه اصلی این اثر برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،  سی‌ان‌ان اعلام کرد، بر اساس برنامه‌ای که اسنودن و دولت دونالد ترامپ هر دو موافقت کرده‌اند، این پول به عنوان ودیعه نگه داشته می‌شود. وکیل اسنودن گفت توافق‌نامه‌ای که روز سه‌شنبه در دادگاه منعقد شده، به این معنی نیست که دولت آمریکا قادر به گرفتن فوری این مبلغ است، چرا که اسنودن تصمیم داشت علیه حکم قبلی قاضی که اسنودن را مسئول افشاگری‌ها دانسته بود، درخواست تجدید نظر دهد.

یک قاضی فدرال در دادخواست خود برای پرداخت جریمه از طرف اسنودن، طرف وزارت دادگستری قرار گرفت و در حال بررسی مبلغی بود که اسنودن باید پرداخت می‌کرد.

این قاضی هنوز برنامه جریمه را مورد تأیید قرار نداده است.

اسنودن از سال ۲۰۱۳ در روسیه زندگی می‌کند. وی بعد از افشای اسناد طبقه‌بندی شده که نشان می‌داد آژانس ملی اطلاعات در حال گردآوری سوابق تلفن میلیون‌ها شهروند آمریکایی است، از آمریکا فرار کرد. وی بابت اتهامات جاسوسی در آمریکا تحت تعقیب است.

اسنودن کتابش با عنوان "سوابق دائمی" را سال گذشته، بدون تأیید دولت منتشر و بدین ترتیب، قراردادهایی را که با سیا و آژانس ملی اطلاعات به امضا رسانده بود، نقض کرد.

این پرونده بیانگر یکی از معدود راه‌هایی است که آمریکا برای مسئول نگه داشتن کارمندان سابق بابت افشاگری‌های بدون مجوز پیدا کرده است. جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی که اوایل امسال یک کتاب آسیب‌رسان درباره دونالد ترامپ منتشر کرد، نیز باید بابت انتشار مبلغی به عنوان جریمه پرداخت کند. آن پرونده هنوز در جریان است و یک دادرسی برای آن، در این هفته تعیین شده است. بولتون با اتهامات دولت مخالفت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین