کد خبر: ۶۷۲۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

آغاز ثبت نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز فرآیند ثبت نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به صورت آنلاین خبر داد.
آغاز ثبت نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری
آفتاب‌‌نیوز :

محمود مرتضایی فرد گفت: ثبت نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان مشترک این صندوق از امروز (سه شنبه اول مهرماه) به مدت شش ماه و به صورت اینترنتی آغاز شد.

وی با بیان اینکه "سامانه ثبت نام بیمه تکمیلی تا پایان سال ۹۹ و به مدت شش ماه فعال خواهد بود" گفت: با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا و برای رفاه حال بازنشستگان و موظفین و کاهش مراجعه حضوری به مراکز خدماتی، سامانه ثبت نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی به صورت آنلاین طراحی شده که در سایت صندوق به نشانی cspf.ir قابل دسترس است.

اوهمچنین تصریح کرد: بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی برای حذف و اضافه این خدمت یا افراد تحت پوشش می توانند به سامانه "ثبت نام بیمه تکمیلی" به نشانی cspf.ir مراجعه و به صورت اینترنتی با وارد کردن مشخصات خود شامل شماره دفترکل، کد ملی و شماره حساب بازنشستگی نسبت به حذف و اضافه اقدام کنند.

مرتضایی فرد ادامه داد: بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری که تاکنون تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان نبودند نیز می توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت نام اینترنتی از این خدمت بهره مند شوند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: سرانه بیمه تکمیلی برای هر نفر ۱۴۰ هزار تومان تعیین شده که سهم بازنشستگان همانند گذشته برای هر نفر ۳۰ هزار تومان است و مابقی نیز توسط دولت و صندوق بازنشستگی تامین می شود.

 

شرایط بیمه شدگان به شرح زیر است:


بیمه شدگان اصلی: بازنشستگان و ازکارافتادگان و وراث وظیفه بگیر مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که دارای شماره دفترکل و دفترچه بیمه پایه باشند.

افراد تحت تکفل: افرادی که دارای دفترچه بیمه پایه بوده و واجد شرایط به شرح ذیل باشند.
الف- همسر یا همسران دائمی


ب- فرزندان ذکور در صورت نداشتن شغل، حداکثر تا پایان سن ۲۲ سالگی (در مورد دانشجویان با ارائه ۲۵ گواهی اشتغال به تحصیل تا پایان سن ۲۵ سالگی)


پ- فرزندان اناث به شرط نداشتن همسر و شغل
تبصره- فرزندان ذکور و اناث که در طول مدت قرارداد شرایط پوشش بیمه ای را از دست می دهند در صورت پرداخت حق بیمه تا خاتمه قرارداد، پوشش بیمه ای آنان بلامانع است


ت- فرزندان ازکارافتاده کلی یا معلول ذهنی یا جسمی (بدون لحاظ شروط بندهای ب و پ) با ارائه کارت بهزیستی مبنی بر معلولیت شدید یا گواهی معتبر از پزشکی قانونی یا کمیسیون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر از کارافتادگی کلی


ث- نوادگانی که پدرشان در قید حیات نبوده و قانونا تحت تکفل بیمه شده اصلی باشند (با رعایت شروط بندهای (ب و پ) و همچنین نوادگان تحت تکفل از کار افتاده کلی یا معلول ذهنی یا جسمی (بدون لحاظ شرایط بندهای ب و پ) با ارائه کارت بهزیستی (معلولیت شدید) یا گواهی معتبر از پزشکی قانونی


ج-شوهر معلول و از کار افتاده کلی و همچنین فرزندان بازنشستگان اناث فاقد همسر با ارائه مدارک مستند از سوی مراجع ذیصلاح مبنی بر تحت تکفل بودن شوهر یا فرزند.


ح-پدر و مادر بازنشستگان و از کارافتادگان (زن و مرد) با ارائه مدارک مثبته از مراجع ذیصلاح مبنی بر تحت تکفل بودن.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، برای دسترسی به سامانه ثبت نام بیمه تکمیلی به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www۱.retirement.ir/suppins/login.aspx

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عبدالخالق رمضانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
کسانی که حذف واضافه ندارند نیاز به ورود به سامانه دارند یا نه؟۰
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین