کد خبر: ۶۷۲۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
ربیعی گفته "مردم ما دیر یا زود قلدرها را به زانو در خواهند آورد"

سخنگوی دولت: عناصر داخلی در انفجار نطنز دست داشته‌اند/ توضیح درباره خبر خوش روحانی

سخنگوی دولت نشست خبری این هفته خود را در سیستان بلوچستان برگزار کرد و با مقایسه دولت صدام و ترامپ به تشریح شباهت‌های آنها در صدمه به ایران پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت در نشست خبری امروز یکم مهرماه ۹۹ که در سیستان و بلوچستان برگزار شد، با پاسداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: هر سال هفته دفاع مقدس برای ما یادآور مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مردم است. این ایام را با این خاطره که تنها و متکی بر خدا در مقابل یکی از سفاک‌ترین رژیم‌هایی که تاریخ به خود دیده است، گذراندیم و به یاد می‌آوریم که چگونه زنان و مردانی کوشیدند وجب به وجب خاک سرزمین‌مان را سنگر به سنگر حفظ کنند و امنیت ایران را در مقابل رژیم سفاک صدام و حامیانش در شرق و غرب جهان حفظ کنند. یاد همه شهدای دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. به ویژه یاد و خاطره شهدای این خطه از جمله شهید مولوی، شهید محب فارسی و جوان‌ترین شهید سمیر اخلاقی و نیز همه شهدای سیستان و بلوچستان را ارج می نهیم.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس به جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، افزود: مطابق فرمایشات رهبری معظم نقش فرماندهی امام رحمة الله و مشارکت همه اقشار مردم در جنگ، عامل پیروزی در دفاع مقدس بود، امروز هم در جنگ بی‌امان و نابرابر اقتصادی هدایت‌های رهبر انقلاب و حضور همه‌جانبه مردم عامل عقب راندن دشمنان خواهد بود؛ هر کسی که برگ‌های پر شمار تاریخ ایران، انقلاب و دفاع مقدس را ورق بزند، خواهد فهمید که ایستادگی در برابر زورگویی، تجاوز و قلدری‌خواهی جزء جدایی‌ناپذیر از فرهنگ و تمدن ما است. اما امروز مورد هجمه رژیمی قرار گرفته‌ایم که تا امروز صدمات همتراز یا بزرگ‌تر از صدام به ما وارد کرده است. ما در جنگ با صدام حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم، در جنگ اقتصادی با ایالات متحده نیز از کشور و مردم‌مان دفاع کامل خواهیم کرد.

سخنگوی دولت: عناصر داخلی در انفجار نطنز دست داشته‌اند/ توضیح درباره خبر خوش روحانی

ربیعی ادامه داد: آن زمان صدام قرارداد الجزایر را پاره کرد، امروز ترامپ خروج از برجام را امضا کرد؛ آن زمان صدام شهرها و روستاهای ما را به ویرانی تهدید می‌کرد و امروز ترامپ مراکز تمدنی و فرهنگی ما را به نابودی تهدید می‌کند؛ آن روز صدام مردم ما را زیر موشک و بمب گرفته بود و امروز ترامپ معیشت مردم کشور ما را با بمباران اقتصادی هدف قرار داده است و هر روزه امنیت روانی آنها را مورد حمله قرار می‌دهد. آن روز بعد از شکست رژیم صدام نایبان آن انتقام آن شکست را با ترور صیاد شیرازی گرفتند و امروز ترامپ عقده شکست داعش را با ترور سردار سلیمانی، سرباز وطن گشود. تاریخ تکرار می‌شود، جنایتکاران محکوم به تکرار همان تاریخ هستند این برای آنها کافی است که بدانند مردم ما هرگز در برابر قلدری تسلیم نمی‌شود و آنها را دیر یا زود به زانو در خواهند آورد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز جبهه اقتصادی هرجا تحریم است باید مقاومت مقابل آن باشد، مقاومت امروز یعنی، جهش تولید. وقتی دیگران می‌خواهند اجماع‌سازی ما را از بین ببرند. مقاومت در مقابل تحریم یعنی اجماع‌سازی و در کنار هم بودن. مقاومت همان چیزی بود که در شورای امنیت اتفاق افتاد، یعنی تنهایی و انزوای آمریکا؛ البته ۳۱ شهریور روز جهانی صلح هم بود این فرصتی برای یادآوری وجه دیگری از سیاست و هویت ایرانی‌ها است، در ۳۰۰ سال گذشته ایران هیچ جنگی را آغاز نکرده و در آینده نیز نخواهد کرد، ما همیشه صلح و دوستی را به جنگ و دشمنی ترجیح خواهیم داد، راه و روش ما عهدشکنی و زیاده‌خواهی نیست.

وی تصریح کرد: ما جنگ با رژیم بعثی و جنگ با هیچ طرف دیگری را آغاز نکردیم، همانطور که آن روزها با عقب راندن و مجازات متجاوز، صلح را به منطقه بازگرداندیم، امروز هم با شکست متجاوز و تروریسم اقتصادی، صلح و امنیت به منطقه و کشور بازخواهد گشت و منطقه روزهای ایمن‌تری را خواهند داشت. ایران از یمن و سوریه تا سراسر خلیج فارس در صلح پیشتاز بوده و از نظر ما هیچ اختلافی بین همسایگان نیست که با گفت‌وگو و دیپلماسی حل نشود، مشروط بر آنکه همه دولت‌ها به اندازه ما مشتاق صلح باشند و از توهم حذف همسایگان و دوستی با دشمنان منطقه دست بردارند. آن دسته از همسایگان که به گروه فشار و تحریم و ترور پیوسته‌اند، اگر آماده صلح باشند خواهند دید که اگر گامی به پیش بگذارند، ما دو گام به پیش خواهیم گذاشت.

ربیعی با بیان اینکه در هفته گذشته موضوع جلسه ستاد مقابله با کرونا در رابطه با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود، گفت: خبرهای خوبی نداریم کاهش ۲۰ درصدی پروتکل‌ها به ویژه استفاده نکردن از ماسک باعث شده که در برخی از استان‌ها با نگرانی فزآینده‌ای روبه‌رو باشیم. امروز در رتبه سیزدهم جهان در ابتلا قرار داریم و باید رتبه خود را با رعایت پروتکل‌ها بهبود ببخشیم. عدم رعایت پروتکل‌ها میزان مرگ و میر را افزایش خواهد داد، متاسفانه در پاساژ‌ها نانوایی‌ها و پایانه‌های مسافربری پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود. همچنین به رغم تاکید صریح مقامات ایرانی و عراقی مبنی بر بسته بودن مرزها، عده‌ای مردم را تحریک به باز بودن مرزها می‌کنند. علمای دین بر رعایت بهداشت و دستورهای استاد ملی مقابله با کرونا تاکید داشتند و اکنون دوباره تاکید میکنم که هیچ برنامه‌ای برای بازگشایی مرزها وجود ندارد.

ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایلنا درباره جزئیات خرابکاری نیروگاه نطنز و اینکه گفته شده چند نفر در این رابطه شناسایی شدند، اظهار داشت: در این ماجرا خرابکاری قطعی است و خرابکاری صورت گرفته و به علت پیچیدگی در این خرابکاری، فرضیه‌های زیادی در مورد حادثه نطنز وجود دارد، چند دستگاه امنیتی در بخش‌های مختلف موضوع را بررسی می‌کنند.

وی افزود: یکی از فرضیه‌های قوی متکی بر این است که عناصر داخلی در این ماجرا دست داشته‌اند. این موضوع تحت نظارت جدی دستگاه‌های امنیتی کشور است و پس از روشن شدن جدی ماجرا موضوع را بررسی و اعلام می‌کنیم.

ربیعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان و برخی از استان‌های ما از ابتدای دولت مدرن در ایران مورد غفلت قرار گرفته‌اند که شاید دوری از مرکز این تقسیم ناعادلانه را در پی داشته و باعث شده در استان‌های مرزی آنچنان که شایسته است تقسیم عدالت صورت نگیرد. قبل از دولت یازدهم ما کمیته‌های مختلفی را برای کاهش فقر و افزایش زیرساخت‌ها در استان‌های محروم به ویژه سیستان و بلوچستان تشکیل داده‌ایم که این تحلیل منجر به استراتژی دولت برای گسترش زیرساخت‌ها در سیستان و بلوچستان شده است.

وی افزود: ما در بحث بازماندگی از تسهیل بیشترین تلاش را در سیستان و بلوچستان داشتیم ما برای برنامه‌های زیرساختی در سیستان و بلوچستان برای فقرزدایی تلاش‌های زیادی کردیم که کاهش فقر آموزشی، شبکه‌گذاری و گسترش خط گاز بخشی از این برنامه‌ها بوده است.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: ما برای زندگی و سلامت مردم در طرح آمایش آب را در اولویت قرار داده‌ایم و به زیر کشت بردن سطح بالایی از منطقه فکر کرده‌ایم.

ربیعی در رابطه با مشکلات بخش کشاورزی عنوان کرد: در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها هم فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است مهمترین بخش‌ها ریل و جاده است که چهره منطقه را تغییر خواهد داد و در یک مرحله ۲۱۸ کیلومتر از راه‌ها به بزرگراه تبدیل شده است. من معتقدم اتمام راه‌ها هم به ایجاد اشتغال در مطقه کمک می‌کند و هم مساله گردشگری را بعد از کرونا گسترش می‌دهد.

وی افزود:‌ در بحث‌هایی مانند گردشگری و سایر بخش‌ها اقدامات زیرساختی خوبی انجام گرفته است و در پنج مرحله ۷۲۵ میلیارد تومان فقط در حوزه مشاغل خرد به استان اختصاص داده‌ایم. استان سیستان و بلوچستان دچار نابرابری منطقه‌ای است و دولت با تحلیل اینکه می‌تواند زیرساخت‌ها را گسترش دهد و به توسعه استان کمک کند، اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده است.

سخنگوی دولت در خصوص ادعای آمریکا در رابطه با بازگشت تحریم‌ها به ایران اذعان داشت: ایالات متحده آمریکا در ادعای خودش بسیار منزوی شده است و در روزهای اخیر هم اذعان کردند که ادعای آمریکا هیچ اساس حقوقی ندارد. همچنین شورای امنیت هم اعلام کرده است بازگشت تحریم‌ها هیچ اساسی ندارد. از نگاه ما ادعای یک جانبه آمریکا متضمن هیچ پایه حقوقی نیست. رژیم آمریکا وقتی نتوانسته به خواسته‌های خودش برسد، به سیاست قلدری برگشته است. آمریکا باید این پیام را گرفته باشد که قدرت در این دنیا در حال تغییر است و آ‌مریکا اولین قربانی این تغییر شد. آمریکا نمی‌تواند مورد جدیدی به تحریم‌ها اضافه کند مگر اینکه شیطنت و ماجراجویی باشد که هر گونه شیطنت پاسخ خود را خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با مشکل کمبود آب در سیستان و بلوچستان گفت: آب هم برای سلامت مردم مهم است و هم بخشی از حیات مردم است اما اگر مقایسه‌ای صورت گیرد دولت از سال ۹۳ اقدامات خوبی در زمینه آب انجام داده است. با توجه به گستردگی استان و آماده نبودن زیرساخت‌های قبلی کار گسترده‌ای انجام شده و امروز شاخص آب به ۶۸ درصد رسیده است.

ربیعی افزود: ما در تعداد روستاهایی که داریم شبکه‌های آبرسانی صورت گرفته است تا پایان شهریور ۹۹ آبرسانی به ۳۶۹ روستا آماده شده و برخی روستاهای باقیمانده هم برای تجمیع آبرسانی برنامه‌‌ریزی شده است امسال هم ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه ابلاغ شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور در خصوص سکونتگاه‌های غیر رسمی در سیستان و بلوچستان گفت: تلاش زیادی در خصوص حل این مشکل باید صورت گیرد و کار ساده‌ای نیست در سه سال اخیر بیش از ۲۲۶۰ میلیارد تومان برای حل این معضل تخصیص پیدا کرده است.

وی در خصوص طرح توسعه میوه‌های گرمسیری افزود: علاوه بر شرکت‌های کشاورزی در استان‌ها، سند توسعه میوه‌های گرمسیری از جمله بذرهای فرعی در بخش کشاورزی از اقدامات دیگر دولت در این زمینه بوده است. حتی در میان میوه‌هایی که در این سند است، مشخص شده که کدام میوه‌ها مورد تاکید بیشتری قرار گرفته‌اند. تاکنون شش هزار جانمایی گلخانه در استان صورت گرفته است.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به یکی از خبرنگاران در رابطه با اعلام شنبه و یکشنبه به عنوان روزهای پیروزی که از سوی رییس جمهور مطرح شده است، اذعان داشت: مدت‌ها است عده‌ای نشسته‌اند ببینند آقای روحانی چه می‌گوید من در آن نشست حضور داشتم و آقای روحانی اشاره‌ای به خبر خوش نکرد و تنها از پیروزی ملت گفتند که با توجه به خبر عقب راندن تحریم‌ها، روز شنبه و یکشنه می‌تواند روز پیروزی باشد. افراد دلسوز کاملا درک می‌کنند که این اتفاق از اجماع بحران‌ساز غربی‌ها جلوگیری کرد و از همه‌جانبگی فشارهای سیاسی کاست. در آینده هم قضاوت می‌شود که این یک اتفاق مهم بوده است که ایالات متحده آ‌مریکا در شورای امنیت تنها بماند و این برای ما یک پیروزی است و آثار تنهایی آمریکا در موضوع ایران تنها برای کشور ما نیست و روی روابط بین‌المللی در آینده هم تاثیر خواهد گذاشت.

وی در خصوص بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: توجه به بازارچه‌های مرزی جزو استراتژی‌های دولت یازدهم بوده است. بازارچه‌های مرزی علاوه بر صادرات غیرنفتی تولید و صادرات را افزایش می‌دهند بازارچه‌های مرزی یک استراتژی درست از سوی دولت بوده است اما متاسفانه در دوران کرونا فعالیت آنها با مشکلاتی مواجه شده است. در دوران کرونا دولت کمتر به سمت بستن بازارچه‌های مرزی رفته است و تمام بازارچه‌های مرزی ما هم اکنون باز است و تعطیلی چند ماهه این بازارچه‌ها ناشی از مسائل کرونا بوده است.

وی در ادامه گفت: سیستان و بلوچستان ۲۰ درصد از مرزهای کشور را دارد و بازارچه‌هایش برای ما جایگاه ویژه‌ای دارد. کرونا درصد بالایی از فعالیت‌ها را در بازارچه‌ها کاهش داد اما صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی هم اکنون به ۲۶۳ میلیون دلار رسیده و در سال ۹۹ افزایش بیشتری خواهد داشت.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه «دولت هیچ اقدامی برای کسری بودجه خارج از چارچوبی قانونی از جمله قانون بودجه نداشته و نخواهد داشت» اظهار داشت: سیاست دولت کاهش نقدینگی و جمع آوری آن و کنترل تورم بوده بنابراین افزایش پایه پولی در این چند سال کاملا قابل دفاع است.

ربیعی تصریح کرد: در خصوص تسعیر دارایی های خارجی بانک مرکزی نیز هر اقدامی در این زمینه مستلزم کسب مجوز از قانونگذار است که دولت چنین لایحه ای را تنظیم نکرده و چنین تصمیمی نیز ندارد.

سخنگوی دولت با اشاره به برقراری ارتباط بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: همان‌گونه که پیش تر گفتیم برقراری رابطه رسمی میان رژیم صیهونیستی و بحرین چیزی بیش از یک رونمایی تبلیغاتی از یک رابطه از پیش موجود نبود.

ربیعی یادآور شد: آنهایی که عادت داشتند امنیت خود را از بیگانگان بخرند به رتبه‌ای پایین تر تنزل و خرید امنیت کاذب را در ازای فروش عزت و تعصب عربی - اسلامی دنبال کرده‌اند.

وی اظهارداشت: ما اعلام کرده‌ایم که این رونمایی‌های تبلیغاتی چیزی از اشغالگری رژیم صهیونیستی کم و از آن رژیم بخاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت سلب مسوولیت نمی‌کند همین‌طور دولت‌هایی که به جای پاسخگو کردن این رژیم به دنبال گشایش رابطه سیاسی با آن هستند خود را در این جنایت‌ها شریک می‌کنند.

ربیعی تصریح کرد: از نگاه ما این رابطه سیاسی تغییر راهبردی در منطقه محسوب نمی‌شود و اهمیتی فراتر از سیاست داخلی آمریکا و رژیم صهیویستی ندارد با این وجود ما با دقت نظر بیشتری تحرکات این کشورها و رژیم صهیونیستی را رصد می‌کنیم و آماده‌ایم که در صورت هر گونه تهدید، با قاطعیت پاسخ دهیم.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای بهبود حقوق بازنشستگان اظهار داشت: با دستور رییس جمهوری و تلاش های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: در یک مرحله بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان کارگری و یکشنبه گذشته (۳۰ شهریور) نیز بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشکری و کشوری به تصویب دولت رسید.

ربیعی ادامه داد: با مصوبه اخیر دولت بازنشستگان لشکری و کشوری ۹۰ درصد ناخالص شاغل هم گروه خود دریافت می کنند و می توان گفت با ۲ افزایش ابتدای امسال و همسان سازی اخیر، حقوق بازنشستگان ۸۴ درصد حداقل افزایش یافته است.

سخنگوی دولت بیان کرد: دولت بر این امر واقف است که زندگی بازنشستگان و حقوق بگیران با سختی همراه شده و از این رو یکی از سیاست‌های خود را بر افزایش قدرت خرید مردم قرار داده است.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه دولت برای تهیه واکسن آنفلوآنزا اقدامات بسیار مهمی انجام داده است، اظهار داشت: پارسال ۲۵۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزا در جهان تولید شد که پیش بینی می شود این رقم امسال بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دز باشد.

ربیعی افزود: برنامه ریزی برای تامین واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر از جمله خانم های باردار و بیماران دارای نقض ایمنی انجام شده و واکسن آنها از طریق سیستم بهداشت توزیع می شود.

وی ادامه داد: همچنین برای افراد بالای ۶۵ سال توزیع واکسن از طریق داروخانه‌ها و با کارت ملی انجام می‌شود.

ربیعی تاکید کرد که برای تولید و خرید واکسن کرونا نیز از طریق سازمان بهداشت جهانی برنامه ریزی لازم انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
1
9
عناصر داخلی یا سامانه اس ۳۰۰ فاقد کارایی؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
2
هرجی از ایشون می پرسند جوابش اینه که اقداماتی خوب و گسترده ای در این زمینه انجام شده
اما چرا هیچ کس آثار ملموسی از این اقدامات خوب و گسترده نمی بینه هم از عجایب روزگارست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
1
میگوین داخلی دست داشتند. یعنی عوامل خارجی بودند اگر اینه پس چرا اوایل میگفتید خرابکارانه داخلی بود ما کدامیکی را باور کنیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین