کد خبر: ۶۷۲۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱

پنتاگون از احتمال عقب‌نشینی کامل نظامیان آمریکا در افغانستان تا اردیبهشت 1400 خبر داد

یک مقام وزارت دفاع آمریکا خبر داد در صورتی که شرایط فراهم باشد تمام نظامیان آمریکایی که در افغانستان مستقر هستند تا ماه مه سال 2021 از این کشور خارج خواهند شد.
پنتاگون از احتمال عقب‌نشینی کامل نظامیان آمریکا در افغانستان تا اردیبهشت 1400 خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

«دیوید هلفی» دستیار وزارت دفاع آمریکا در امور اقیانوس آرام و هند در نشستی در کمیته امنیت مجلس نمایندگان آمریکا گفت «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا تا کنون دستوری برای کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به کمتر از 4000 یا 5000 نفر صادر نکرده است.

وی افزود که واشنگتن طرح محتاطانه‌ای دارد که در صورت فراهم شدن شرایط تا ماه مه 2021 (اردیبهشت 1400) به طور کامل تمامی نظامیان خود را از افغانستان خارج کند.

براساس توافق صلح میان آمریکا و طالبان که بیست و نهم فوریه امسال در دوحه قطر به امضای دو طرف رسید، دولت ترامپ ملزم است نیرو‌های نظامی کشور خود را به طور تدریجی از خاک افغانستان خارج کند.

دولت افغانستان نیز بدون اینکه نقشی در امضای این توافق داشته باشد، ‌متعهد به آزادی پنج هزار زندانی طالبان برای آغاز مذاکره بین الافغانی شده است.

آمریکا رسماً ماموریت جنگی خود در افغانستان را در اواخر سال ۲۰۱۴ مختومه اعلام کرد، اما بر اساس گزارش نیویورک تایمز حدود ۸ هزار و ۶۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان همچنان باقی مانده‌اند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا ماه پیش تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا قصد دارد تا پایان نوامبر (اواسط آذرماه)، تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان را «به زیر پنج هزار نیرو» کاهش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین