کد خبر: ۶۷۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۹
پایان 20 سال حضور در مجلس

باهنر: نامزدی‌ام ضروری نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیركل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص كاندیدا شدن خود برای انتخابات مجلس هشتم، تأكید كرد: برای كاندیدا نشدن به بنده حق بدهید زیرا 20 سال در مجلس هستم و این خود عمری طولانی است ولیكن این بدین معنا نیست كه نسبت به مجلس هشتم بی‌تفاوت هستم.

باهنر گفت: احساس می‌كنم ضرورتی برای شركت بنده در انتخابات وجود ندارد اما اگر تكلیف شرعی باشد شركت خواهم كرد كه این تكلیف نیز نه از سوی چند نفر از دوستان بلكه فقط از سوی مقام معظم رهبری ایجاد می‌شود كه البته با روحیاتی كه از ایشان می‌شناسم در این رابطه تكلیف نمی‌كنند پس موضوع شركت بنده در انتخابات منتفی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از این مصاحبه خاطرنشان كرد:محوری‌ترین عملكرد مجلس هفتم برگرداندن آرامش و امنیت سیاسی به جامعه است. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، محمدرضا باهنر دبیركل جامعه اسلامی مهندسین عصر روز شنبه در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت:‌ مجلس شورای اسلامی درصدد است فعالیت‌های انجام شده در مجلس هفتم را به صورت كارنامه‌ای از عملكرد سه‌ساله مجلس تنظیم كند و در ظرف یكماه آینده به صورت جزوه‌ای منتشر نماید.

باهنر افزود: وظایف مجلس شورای اسلامی شامل دو بخش قانونگذاری و نظارت می‌شود كه در عین حال مجلس یكسری كارهای جانبی و فوق برنامه نیز انجام می‌دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «یكسری از وظایفی كه مجلس در سطح كلان عهده‌دار آن است شامل عضویت رئیس مجلس در یكسری نهادهای تصمیم‌گیر می‌شود»، ادامه داد: ‌از جمله كارهایی كه مجلس عهده‌دار است باید بر تمامی مصوبات دولت نظارت كند و از سوی دیگر دولت نیز مكلف است كلیه مصوبات خود را برای رئیس مجلس ارسال كند. 

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: از دستاوردهای مجلس چهارم و پنجم تأسیس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی است كه در سطح نهادهای بین‌المللی اثرات خوبی از خود بجای گذاشته است و تأسیس این نهاد به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

نماینده مردم كرمان در مجلس با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس هفتم افزود: پایبندی به وظایف نمایندگی، كاستن از هزینه‌های مجلس، كاهش تشنج در مجلس، ارتباط با نخبگان، حفظ نظام اسلامی و ادامه راه امام راحل از جمله رئوس ویژگیهای مجلس و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس هفتم است كه می‌توان آنرا برشمرد.

وی با تأكید براینكه در بخش اقتصادی تطبیق مطالبات نمایندگان بر مطالبات مردم در مجلس هفتم بی‌نظیر است، گفت: در مجلس ششم مطالبات مردم با نمایندگان منطبق نبود و دغدغه‌های مردم متفاوت از دغدغه‌های نمایندگان بود.

باهنر گفت: در آغاز مجلس هفتم دغدغه‌ اصلی مردم بعد از حفظ چارچوب نظام، نرخ بیكاری، سطح عمومی قیمت‌ها، نگرانی از فسادهای اجتماعی و اقتصادی بود كه ما سعی كردیم در جهت برطرف كردن این دغدغه‌ها گام برداریم.

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین افزود: مجلس هفتم قیمت خدمات و كالاهایی را كه دولت انحصاراً توزیع‌كننده آن بود تقریباً تثبیت كرد و در این مجلس از كف و طبقات پایین جامعه برای رفاه و اقتصاد بهتر خانواده كار كردیم. 

باهنر تصریح كرد: تصویب لایحه خدمات كشوری از جمله كارهای پرحجم و سنگین مجلس هفتم در طول عمر سه ساله خود است كه با وجود مشكلات زیادی كه با دولت در این رابطه داشت با تشكیل جلسات مفصل با دولت توانست آنرا به تصویب نهایی برساند و این لایحه یك ماه قبل توسط دولت ابلاغ شد.

باهنر افزود: مجلس ششم وضعیتی داشت كه هر روز ما منتظر بودیم كه در آن یك قشری مورد هجمه قرار بگیرد و در آن به نهادهایی كه مایه اقتدار نظام هستند مانند وزارت اطلاعات، ناجا، سپاه پاسداران هجمه شدید وارد می‌شد.

وی با اشاره به ناامنی‌های سالهای ابتدایی انقلاب گفت: با وجود تلاشهای وزارت اطلاعات امنیت در كشور برقرار شده است و در حال حاضر از 290 نماینده مجلس و وزرا به جز عده معدودی از لحاظ امنیتی وضعیت اكثریت آنها سبز می‌باشد و این مرهون تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

باهنر با تأكید براینكه قتل‌های زنجیره‌ای كار ناپسندی بود، افزود: نمی‌توان كلیت این نهاد را مورد هجمه قرار داد كه البته مجلس ششم در این راستا حركت می‌كرد.

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مجلس هفتم آرامش را به كشور برگرداند و نمایندگان با روحیه عدالت‌محوری چند قانون تصویب كردند كه مسئولان سطح بالا و حتی نمایندگان محدود شدند تا نتوانند از موقعیت خود بهره‌برداری شخصی كنند.

نماینده مردم كرمان با تاکید بر این كه مجلس هفتم با دولت نهم همسویی دارد، گفت: در عین حال نمایندگان پایبند به اصولی هستند كه این همسویی و دوستی مانع از انجام وظایف در مقابل دولت به نحو احسن نمی‌شود و در مجلس هفتم برای اولین‌بار چهار وزیر رأی اعتماد نگرفته اند.

وی افزود: در مجلس هفتم یك هیئت نظارت كلی تأسیس كرده‌ایم كه متشكل از نمایندگان قوای دیگر نیز می‌باشد و كارهای بزرگی را نیز به ثمر رسانده كه گزارش آن منتشر خواهد شد. 
 
باهنر اضافه كرد: تقویت جدی مركز پژوهشهای مجلس، برخورد با مظاهر فساد، تصویب قانونی كه دولت و قوه قضاییه مكلف به اعلام نام مفسدین اقتصادی با شرایطی می‌شوند، قانون تسهیل ازدواج جوانان از جمله دستاوردهای مجلس هفتم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین