کد خبر: ۶۷۲۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

سورپرایز آسیا و حریف پرسپولیس را بشناسید؛ CWC و دیگر هیچ

الشارجه به واسطه درخشش سه ستاره برزیلی خود توانست به یک باره از رده چهارم گروه سوم به رده دوم صعود کند و یکی از بخت‌های اصلی صعود شود.
آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا در حالی هفته پنجم را به اتمام رساند که تیم الشارجه امارات سورپرایز بزرگ بود. تیمی که کسی رویش حساب نمی‌کرد و در معادله صعود جایی نداشت به یک باره با ۲ برد متوالی از قعر جدول به رده دوم رسید و حالا ترس را به جان همه تیم‌ها انداخته است. از حریف پرسپولیس بیشتر صحبت می‌کنیم.

الشارجه در ۲ بازی نخست پیش از شیوع ویروس کرونا تنها یک امتیاز داشت. آنها بعد از بازگشایی مسابقات ابتدا با نتیجه ۲ بر یک به الدحیل باختند اما در ادامه همین تیم را با نتیجه عجیب چهار بر ۲ شکست دادند و اوج شاهکارشان پیروزی ۶ بر صفر برابر التعاونی بود که در چهار بازی نخست فقط ۲ گل دریافت کرده بود.

سورپرایز آسیا و حریف پرسپولیس را بشناسید؛ CWC و دیگر هیچ

اما الشارجه چگونه اوج گرفت؟ اگر بازی‌های اخیر این تیم را نگاه کنیم به راحتی متوجه می‌شویم که نقش سه بازیکن در موفقیت‌های اخیر تیم اماراتی پررنگ بوده که هر سه نفر از برزیل می‌آیند. ولیتون سوارز، کایو لوکاس فرناندز و ایگور کورونادو این سه بازیکن هستند. نفراتی که در سه بازی اخیر هفت گل از ۱۱ گل را ثمر رسانده‌اند و رد پایشان روی اکثر گل‌ها دیده می‌شود.

ولیتون سوارز مهاجم ۳۳ ساله‌، ریز جثه و درشت اندامی است که پیش از شروع مسابقات از الوصل امارات خریداری شد تا به خط حمله اضافه شود. او حدفاصل سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ نیز برای الشارجه بازی کرده بود. این بازیکن ۱۷۲ سانتی‌متری سابقه حضور در تیم‌های سلتاویگو، گویاس، اسپارتاک مسکو، گرمیو، سائوپائولو، کایسری‌اسپور و ... دارد. ولیتون در بازی برابر التعاون سه گل زد و نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و بهترین بازیکن هفته شد.

کایو لوکاس فرناندز ۲۶ ساله دیگر بازیکن برزیلی الشارجه است. وینگری که از ابتدای سال ۲۰۲۰ به عنوان بازیکن قرضی از بنفیکا آمده است. کایو اگر یادتان باشد در بازی برابر استقلال با پیراهن العین خوش درخشید؛ دیداری که با نتیجه ۶ بر یک به سود نماینده امارات تمام شد. این بازیکن تکنیکی سابقه حضور در تیم کاشیما آنتلرز ژاپن را هم در کارنامه خود دارد. کایو در برابر الدحیل و التعاون گل زد و پاس گل داد و در بازی رفت با پرسپولیس هم خوش درخشید.

قدیمی‌ترین مهره برزیلی الشارجه، ایگور کورونادو است. بازیکن برزیلی و ۲۸ ساله‌ای که مهندس حملات الشارجه است. او از سال ۲۰۱۸ به این تیم اماراتی آمده اما پیش از آن برای تیم‌های شناخته‌شده‌ای چون پالرموی ایتالیا و میلتون کینز دانز انگلیس بازی کرده است. او در سال ۲۰۱۳ بهترین بازیکن خارجی مالت شد.

سرخپوشان تهرانی در صورتی که بتوانند رابطه این سه بازیکن را قطع کنند تقریبا نماینده امارات را فلج کرده‌اند. کایو احتمالا مقابل سیامک نعمتی بازی می‌کند و این یعنی یک هشدار بزرگ برای یحیی. چرا که سیامک روی کارهای تدافعی به قدرت لازم نرسیده است. کورونادو پشت مهاجم و در زون ۱۴ بازی می‌کند. یار مستقیم او کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک و یا احمد نوراللهی خواهد بود. ولیتون هم احتمالا روبروی محمدحسین کنعانی زادگان و یا سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده قرار می‌گیرد. بهتر است برای مهار این بازیکن تکنیکی بازیکنی چابک مثل کنعانی‌زادگان و یا شجاع قرار بگیرد. مثلث CWC توانایی خاصی روی ضربات ایستگاهی و کرنر هم دارد و تا حد امکان نباید به این تیم اماراتی ضربه ایستگاهی داد. به جز این سه نفر اوتابک شوکوروف ازبکستانی به همراه محمد عبدالباسط و سیف رشید اماراتی دیگر مهره‌های کارآمد هستند. یادمان نرود الشارجه فقط در بازی آخر خود گلی دریافت نکرد و در تمام چهار بازی قبلی دروازه‌اش باز شده است. این یعنی آنها در امور دفاعی مشکل دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین