کد خبر: ۶۷۲۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
شمار جانباختگان کووید۱۹ در کشور به ۲۴ هزار و ۸۴۰ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۲ مهر ۹۹/ شناسایی سه هزار و ۶۰۵ بیمار و ۱۸۴ فوتی جدید/ ۲۴ استان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۸۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۴ هزار و ۸۴۰ نفر رسید، ۲۴ استان کشور در وضعیت قرمز هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوم مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۵۹۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۲ هزار و ۷۹۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۶۵ هزار و ۸۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۸۲۸ هزار و ۳۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار کرونا در ایران، ۲ مهر ۹۹/ شناسایی سه هزار و ۶۰۵ بیمار و ۱۸۴ فوتی جدید/ ۲۴ استان در وضعیت قرمز

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان گفت: در این استان در اسفند ۹۸ شاهد خیر بسیار شدید اپیدمی کرونا بودیم. از فروردین تا هفته اول خرداد کاهش تدریجی موارد ابتلا و بستری کرونا را در این استان شاهد بودیم اما از نیمه دوم خرداد نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان دوباره صعودی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: هم اکنون شهرهای اصفهان، برخوار، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، سمیرم، فریدون شهر، لنجان و فلاورجان در این استان در وضعیت قرمز و شهرهای کاشان، شاهین دژ، شهرضا، میمه و تیران در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

وی گفت: هم اکنون ۱۲۷۸ بیمار در بیمارستانهای استان اصفهان به علت ابتلا به کووید۱۹ بستری هستند و ۲۱۶ نفر نیز به علت شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت های و یژه هستند، متوسط سن مبتلایان به کرونا در این استان ۵۷ سال است و ظرفیت تختهای بیمارستانی و مراکز درمانی این استان به مرور در حال تکمیل است و نیازمند استفاده از ظرفیت بیمارستانهای خصوصی، خیریه و غیر دولتی هستیم.

لاری افزود: بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اصفهان در مراکز پلیس به اضافه ۱۰ و کمترین میزان در پاساژهاست. به علت افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از روز شنبه ۵ مهر اعمال جراحی غیر اورژانسی در این استان ممنوع می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین