کد خبر: ۶۷۲۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

گزارش ظریف از مخالفت شورای امنیت با مکانیزم ماشه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه امروز هیات دولت درباره مخالفت اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با توسل آمریکا به مکانیزم ماشه گزارش داد.
گزارش ظریف از مخالفت شورای امنیت با مکانیزم ماشه
آفتاب‌‌نیوز :

‌به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، ‌در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد، وزیران امور خارجه و بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی به ارائه گزارش‌هایی جداگانه پرداختند.

در این جلسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره مخالفت اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با توسل آمریکا به مکانیزم ماشه به دولت گزارش داد.

همچنین، سعید نمکی وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بالا رفتن میزان آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن اظهار نگرانی کرد.

در ادامه این جلسه، درباره رسوب کالا در گمرک بحث و بررسی صورت گرفت و رییس جمهوری دستورات لازم برای تسریع در ترخیص کالاها را صادر کرد.

در ادامه نیز تعدادی از پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی به شرح زیر مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

تهاتر مطالبات و بدهی‌های تعدادی از شرکت‌های دولتی بخش برق وزارت نیرو با دولت

با تصویب دولت، مطالبات شرکت‌های دولتی ذیربط بخش برق وزارت نیرو از دولت بابت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده فروش هر کیلو وات ساعت برق مورد تایید سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی در رسیدگی به صورت‌های مالی همان سال، با بدهی شرکت‌های مذکور به دولت (خزانه‌داری کل کشور) بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به بهره‌برداری رسیده بخش برق وزارت نیرو به ‌صورت جمعی- خرجی به مبلغ ۶۴۹ر۱۹ میلیارد و ۴۱۸ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۱۳۳ ریال تسویه و سرمایه شرکت‌های مذکور معادل بدهی تسویه شده ناشی از اجرای این حکم افزایش می‌یابد.

موافقت دولت با افزایش سرمایه شرکت ارتباطات زیرساخت

هیات وزیران با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر افزایش سرمایه شرکت ارتباطات زیرساخت به میزان ۶۶۲ر۹ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۹۶۱ ریال از محل انتقال دارایی‌های ایجاد شده از محل طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موافقت کرد.

تصویب تعدادی از مصوبات شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی

دولت در ادامه جلسه، تعداد ۹ مصوبه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی را به تصویب رساند. تعیین نصاب معاملات سازمان‌های مناطق آزاد تجاری – صنعتی برای سال ۱۳۹۹، از جمله مصوبات مذکور بود.

به موجب این مصوبه، نصاب معاملات کوچک تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، معاملات متوسط شامل معاملاتی که مبلغ معامله بیش از سقف مبلغ معاملات کوچک بوده و از ۱۰ برابر سقف یاد شده تجاوز نکند و معاملات عمده شامل معاملاتی که مبلغ برآورد اولیه آنها بیش از ۱۰ برابر سقف معاملات کوچک باشد.

مصوبات مربوط به اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد همدان، طرح جامع این منطقه و مناطق ویژه اقتصادی زرندیه، ارگ جدید بم و مهران، انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار برای سال مالی ۱۳۹۸، صورت مالی وضعیت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم برای سال مالی ۱۳۹۷ و اصلاح شیوه نامه محاسبه و دریافت عوارض خدمات شهری در مناطق آزاد تجاری - صنعتی، به تصویب هیات وزیران رسید.

صدور مجوز استقرار پتروشیمی الوند در داخل شعاع ۳۰ کیلومتری شهر اراک

هیات وزیران به پیشنهاد استانداری مرکزی، با صدور مجوز احداث پتروشیمی الوند در محدوده شعاع (۳۰) کیلومتری شهر اراک با رعایت الزامات محیط زیستی و سایر قوانین و مقررات مربوط و مستثنی شدن آن از محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرک اراک موافقت کرد.

اصلاح تاریخ تصویب اصلاح اساسنامه جامعه مشاوران مالیاتی ایران

دولت با توجه به گذشت بیش از ۷ ماه از تاریخ تصویب «اساسنامه جامعه مشاوران مالیاتی ایران» و عدم ارسال آن به شورای نگهبان، با اصلاح تاریخ تصویب اصلاح اساسنامه فوق موافقت کرد.

اصلاح آیین‌نامه اجرایی مربوط به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش

هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی بند (۳) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پررورش را به تصویب رساند.

به موجب اصلاحیه مذکور، مربیان پیش‌دبستانی، آموزشیار نهضت سوادآموزی و آموزش دهنده مستمر نهضت سوادآموزی مندرج در این آیین‌نامه، حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی یا سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی دریافت می‌کنند.

همچنین براساس اصلاح آیین‌نامه یاد شده، به افرادی که طی سال‌های تحصیلی ۱۳۸۸-۱۳۸۷ و یا ۱۳۸۹-۱۳۸۸ با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی از طریق شرکت‌های خرید خدمات آموزشی با اداره کل آموزش و پرورش قرارداد مستقیم داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی (شرکت‌های طرف قرارداد با آموزش و پرورش) دریافت کرده‌اند، «خرید خدمات آموزشی» اطلاق می‌شود.

مصادیق مربوط به سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی (سازکار مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، کارفرما، موسس یا شرکت‌های طرف قرار داد با آموزش و پرورش) در شیوه‌نامه موضوع ماده (۲) آیین‌نامه، ظرف یک ماه توسط وزارت تعیین و ابلاغ خواهد شد.

لازم به ذکر است، استمرار به‌کارگیری مشمولان مواد (۴) و (۵) این آیین‌نامه که نمره قبولی در آزمون داخلی کسب نکنند، در صورت نیاز آموزش و پرورش صرفا در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، مانعی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین