کد خبر: ۶۷۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۱
جهانگیرزاده:

سولانا گره را کورتر نکند

آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار امیدواری کرد خاویر سولانا با گزارش خود درباره پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی گرهی بر گره‌های موجود اضافه نکند.

جواد جهانگیرزاده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص گزارش سولانا گفت: «پیش بینی اینکه محتوای گزارش او چه خواهد بود دشوار است. اما آنچه قطعی است این است که گزارش فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی دارای اهمیت بود و گزارش آقای سولانا به لحاظ سیاسی دارای اهمیت است. قرار بر این بود که پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی خارج از چارچوب‌های تنگ سیاسی مورد ارزیابی قرار گیرد.»

وی ادامه داد: «سولانا همواره در تعامل با جمهوری اسلامی بوده و کوشیده است تا برخی از گره‌هایی را که در زمینه مسائل فنی و حقوقی درباره پرونده هسته‌ای ایجاد شده با برخی از تدابیر سیاسی حل و فصل کند. اکنون اگر گزارش وی خود،‌گرهی بر گره‌های موجود اضافه کند به حتم با روند گذشته سازگار نیست.»

این نمانیده اصولگرای مجلس هفتم با اشاره به نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: «پیش بینی می شد که آمریکا درگزارش البرادعی عقده‌های فروخفته خود را باز کند. اما این گزارش چنین محملی را فراهم نکرد. اگر محمل عقده‌گشایی ایالات متحده گزارش آقای سولانا باشد نکته‌ای منفی در روابط ایران و اتحادیه اروپا و شخص سولانا خواهد بود.»

جهانگیر زاده در پایان افزود:«جمهوری اسلامی همواره به آقای سولانا به عنوان یک سیاستمدار عاقل و با تدبیر نگریسته است و امیدوار است که گزارش وی محل سوء‌استفاده آمریکا قرار نگیرد. در غیر اینصورت باید در روابط از نوع گذشته تجدیدنظر کرد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین