کد خبر: ۶۷۲۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران/ قاضی پرونده نوید افکاری هم تحریم شد

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران از تحریم شماری از نهاد‌ها و مقامات ایرانی از جمله یک قاضی ایرانی به اتهام محاکمه و اعدام «نوید افکاری» خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

«الیوت آبرامز»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه مدعی شد که ایالات متحده امروز عصر برخی نهادها و مقامات ایرانی از جمله یک قاضی ایرانی را که در محاکمه، زندانی کردن و اعدام «نوید افکاری» نقش داشته‌اند تحریم خواهد کرد.

وبگاه شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از آبرامز نوشته، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا پنج‌شنبه عصر (به وقت محلی) تحریم‌هایی را علیه «سید محمود ساداتی»، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز و زندان عاد‌ل‌آباد شیراز تحمیل خواهد کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران/ قاضی پرونده نوید افکاری هم تحریم شد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز در جلسه کنگره مدعی شد: «این دادگاه‌های موسوم به "داد‌گاه‌های انقلاب" آن چیزی که همه در آمریکا دادگاه می‌شناسند نیست. هدف آنها حفظ قدرت برای رژیم (ایران) و به زندان انداختن افرادی است که به دنبال آزادی هستند یا حتی دستور اعدام این افراد را صادر می‌کنند. آنان (دادگاه‌ها) از حکم قاضی دستور می‌گیرند؛ دستوراتی که از آیت‌الله‌ها صادر شده و آنها عدالت را به تمسخر می‌گیرند.»

«نوید افکاری» یک کشتی‌گیر شیرازی بود که در اعتراضات شیراز بازداشت شد و چند هفته گذشته به اتهام قتل اعدام شد که واکنش‌هایی داخلی و بین المللی زیادی را در پی داشت.

وزارت خزانه داری آمریکا «سید محمود ساداتی» و «محمد سلطانی» را به عنوان ۲ فردی اعلام کرد که به فهرست تحریم‌های این وزارتخانه افزوده شدند.

طبق بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، زندان عادل‌آباد شیراز، شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز، زندان ارومیه و زندان وکیل‌آباد مشهد هم ۴ نهادی هستند که به صورت نمایشی مورد تحریم واشنگتن قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود آورده است که این تحریم‌ها بر اساس «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» موسوم به «کاتسا» که سال ۲۰۱۷ پس از تصویب در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا و با امضای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به قانون تبدیل شد، صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین