کد خبر: ۶۷۲۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴

لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران تحقق نمی‌یابد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد ایران هیچ دورنمایی برای تحقق ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

"سرگئی لاوروف" روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مسکو، گفت: ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که به رغم اراده جامعه جهانی، بر این باور است که تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد ایران به درخواست واشنگتن بازگردانده می شود. این تلاش ها با ابزار غیرقانونی هیچ دورنمایی برای تحقق ندارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد که تحریم های یکجانبه غیرقانونی است و به وجهه و اعتبار سازمان ملل ضربه می زند.

لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران تحقق نمی‌یابد

لاوروف گفت: در مجموع، وسوسه برخی کشورها برای جست وجوی مقصران در مسائل داخلی این کشورها افزایش می یابد. تلاش برخی کشورها برای استفاده از وضع جاری برای پیشبرد منافع زودگذر و سودجویانه و تسویه حساب با دولت های نامطلوب یا رقبای ژئوپلیتیکی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: به رغم بسیاری مخالفت ها، تحریم های یکجانبه همچنان از سوی برخی کشورها بکار گرفته می شود که به وجهه شورای امنیت سازمان ملل خدشه وارد می کند.

گفتنی است؛ آمریکا و اتحادیه اروپا از تحریم های یکجانبه برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند و این تدابیر بدون تأیید شورای امنیت بکار گرفته می شود و به همین دلیل غیرقانونی است.

**روسیه از آلمان درخواست دسترسی به ناوالنی کرد

وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه حدود ۱۰ روز پیش از دولت آلمان، درخواست دسترسی بخش کنسولی سفارت این کشور در برلین به الکسی ناوالنی کرد که مدتی در بیمارستان برلین بستری شده بود.

وی افزود: ما هیچ پاسخی از دولت آلمان برای درخواست خود در مورد ناوالنی دریافت نکردیم. به همین دلیل امیدواریم که شرکای ما متوجه شوند که گفت وگوی با ما از موضع برتر که حتی به خود زحمت نمی دهند به درخواست قانونی ما پاسخ دهند و فقط متکبرانه خواسته خود را مطرح می کنند، بی فایده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین