کد خبر: ۶۷۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۰

پژوهشگر ايراني IBM نمایشگر لمسی ساخت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-شهرام ايزدي، محقق آزمايشگاه شركت مايكروسافت موفق به ابداع نمونه اوليه از يك صفحه نمايشي لمس تعاملي شده است كه مي‌تواند حركات دست افراد و يا هر چيز ديگري را در نزديكي سطح خود مشاهده كرده و شناسايي كند.

به گزارش ايسنا، اين صفحه نمايشي به عنوان يك ميانجي لمسي با دو دست و يك دوربين مادون قرمز عمل مي‌كند و كاربران مي‌توانند آن را با دو دست خود به كار بيندازند.

اين صفحه قابليت شناسايي حركات ويژه‌ دست و اشيايي را كه در فاصله يك سانتي‌متري از سطح كاربري آن قرار مي‌گيرند، دارد.

به گفته‌ شهرام ايزدي پژوهشگر اصلي اين پروژه، صفحه نمايش مذكور اشيايي بيش از انگشتان دست را حس مي‌كند و در حقيقت يك اسكنر و دوربين با وضوح عادي است.

وي افزود: اين صفحه نمايش حتي مي‌تواند با استفاده از فن‌آوري مادون قرمز به طور بي‌سيم با دستگاه‌هاي موجود در نزديكي خود ارتباط برقرار كند.

ايزدي خاطر نشان كرد كه اين فن‌آوري موسوم به ThinSight را با افزودن يك لايه اضافي الكترونيكي به يك صفحه نمايش معمولي لپ تاپ طراحي كرده است. با اين كار تنها چند سانتيمتر به ضخامت صفحه نمايش افزوده مي‌شود اما توانايي‌هاي آنها به طور كامل تغيير مي‌كند .

صفحه‌ مذكور با استفاده از شبكه‌اي از حسگرهاي مادون قرمز و فرستنده‌هايي كه در قسمت بك‌لايت صفحه‌ LCD لپ‌تاپ قرار دارند قادر به مشاهده است. 





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین