کد خبر: ۶۷۲۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

سفیر تاجیکستان به وزارت امور خارجه احضار شد

در پی پخش طرح اتهامات کذب و مغرضانه علیه ایران در یک سریال در تلویزیون دولتی تاجیکستان، سفیر این کشور در تهران برای دومین بار طی یک هفته اخیر به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه کشورمان، ‎در پی پخش یک مستند در تلویزیون دولتی تاجیکستان و طرح اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر امروز جمعه سفیر این کشور در تهران توسط رئیس اداره آسیای مرکزی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتهامات بی اساس وارده و رفتار غیرمسئولانه تلویزیون دولتی تاجیکستان به وی ابلاغ شد.

در این دیدار تأکید شد: جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط دوستانه، برادرانه و مبتنی بر احترام متقابل با تاجیکستان است، اما استمرار اینگونه رفتارها از سوی دولت آن کشور، خلاف قواعد روابط دوستانه بوده و دولت تاجیکستان باید به تبعات چنین رفتارهایی توجه داشته باشد.

سفیر تاجیکستان به وزارت امور خارجه احضار شد

در گفت‌وگو با سفیر تاجیکستان همچنین تصریح شد: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد دولت تاجیکستان نسبت به تصحیح رویکرد خود به ویژه در توقف تبلیغات دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران در تلویزیون آن کشور اقدام کند.

سفیر تاجیکستان نیز در این دیدار اظهار داشت که مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

شایان ذکر است این دومین بار طی هفته جاری است که سفیر تاجیکستان در رابطه با موضوع فوق به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ می‌شود.

سفیر تاجیکستان پیش از این توسط دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه احضار شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین