کد خبر: ۶۷۲۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳

جزئیات نامه محرمانه رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به روحانی

حسینعلی شهریاری با اشاره به عدم تخصیص یک میلیارد دلار به بخش بهداشت و درمان گفت: متاسفانه تاکنون نه رئیس جمهور و نه دیگر مسئولان دولتی پاسخ مشخصی درباره عدم تخصیص درست یک میلیارد دلار به بخش درمانی کشور به مجلس نداده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره دلنوشته اخیر وزیر بهداشت مبنی بر عدم دریافت بخش عمده ای از یک میلیارد دلاری که به دستور رهبر انقلاب برای هزینه کرد در امور کرونا از صندوق توسعه ملی برداشت شد، گفت: بنده در این رابطه نزدیک به یک ماه پیش نامه ای ۱۰ بندی به رئیس جمهور نوشتم و علت کوتاهی دستگاه های دولتی در کمک به بخش بهداشت و درمان کشور از جمله عدم تخصیص یک میلیارد دلار صندوق توسعه ملی را جویا شدم.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون نه رئیس جمهور و نه دیگر مسئولان دولتی پاسخی به نامه بنده به عنوان مسئول کمیسیون بهداشت مجلس ندادند، خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون بهداشت در اقدامی از تمامی مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور دعوت کردیم تا گزارشی درباره میزان پرداختی به آنها از محل اعتبار یک میلیارد دلاری بدهند که در نهایت مشخص شد تاکنون تنها ۲۷ درصد از یک میلیارد دلار در اختیار بخش بهداشت و درمان کشور قرار گرفته است.

جزئیات نامه محرمانه رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به روحانی

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: بر اساس قانون سازمان برنامه بودجه وظیفه تخصیص اعتبار به تمامی دستگاه ها از جمله بخش بهداشت و درمان را بر عهده دارد و مسئله عدم تخصیص نیز باید از سوی این سازمان پیگیری شود ولی از آنجا که مجلس قانوناً هیچ اختیاری مبنی بر نظارت بر سازمان های زیر نظر معاونت های ریاست جمهوری ندارد، ما نمی توانیم سوال یا استیضاح و برخوردی با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم و تنها قادر به تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه هستیم که این مکانیزم علاوه بر اینکه ماه ها طول می کشد، با توجه به تجربه ۴ دوره ای که بنده در مجلس داشتم، در نهایت نیز نتیجه مشخصی نخواهد داشت.

شهریاری ادامه داد: در شرایط فعلی تنها مسیر قانونی برای پیگیری این مسئله جلسه سران قوا است که در آن آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس باید پیگیر این مسئله باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: بنده در روزهای گذشته مجددا نامه ای مهم و محرمانه به رئیس جمهور نوشتم و در آن از وضعیت نامطلوب عدم تخصیص به موقع ارز برای تامین دارو و واکسن آنفولانزا و رونوشتی از این نامه را به دفتر رهبری، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر اطلاعات ارسال کردم و عواقب و مخاطرات عدم تامین به موقع این اقلام یادآوری کردم.

وی افزود: تنها جوابی که دفتر رئیس جمهور به ما داده این است که "رئیس جمهور به رئیس بانک مرکزی تاکید کرده است که اولویت اختصاص ارز به تامین دارو باشد". ما باید در روزهای آینده منتظر باشیم و ببینیم آیا این دستور رئیس جمهور تاثیری در تامین اقلام دارویی مورد نیاز به ویژه واکسن آنفولانزا داشته است یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین