کد خبر: ۶۷۲۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

گزینه ترامپ برای ریاست دیوان عالی آمریکا

به گفته منابع مطلع، رئیس‌جمهوری آمریکا در نظر دارد امروز (شنبه) یک قاضی محافظه‌کار به نام «ایمی کُنی برت» را برای دیوان عالی نامزد کند.
گزینه ترامپ برای ریاست دیوان عالی آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

 مرگ قاضی روث بیدر گینزبرگ و خالی ماندن کرسی او در دیوان عالی آمریکا، این فرصت را برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا فراهم می‌کند تا به تعداد قضات محافظه‌کار در این دیوان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که ممکن است به تنش کشیده شود، بیفزاید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چنانچه ایمی برت در سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان آمریکایی تایید شود، جایگزین گینزبرگ ۸۷ ساله می‌شود که ۱۸ سپتامبر بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. برت از کاتولیک‌های محافظه‌کار است و ترامپ از سنا خواسته است تا نامزد مورد نظرش را تا پیش از انتخابات تایید کند. رئیس‌جمهوری آمریکا از کنترل دموکرات‌ها بر دو مجلس هم نگران است.

برت ۴۸ ساله در سال ۲۰۱۷ به عنوان قاضی در دیوان استیناف منطقه هفت آمریکا در شیکاگو مشغول به کار شد. چنانچه او تایید شود، ششمین زنی خواهد شد که وارد دیوان عالی ۹ عضوی آمریکا می‌شود و ترکیب ۶ به ۳ محافظه‌کاران مقابل لیبرال‌ها را شکل می‌دهد.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، رای‌گیری برای تایید نامزد رییس جمهوری برای دیوان عالی در سنا به موضوعی جنجالی تبدیل شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای اخیر از تعهد به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، در صورت شکست در انتخابات مقابل جو بایدن دموکرات امتناع کرده و گفته است، او پیش‌بینی می‌کند که دیوان عالی آمریکا در نهایت شخص پیروز را معرفی کند.

قضات دیوان عالی آمریکا مادام‌العمر در کرسی قضاوت بالاترین دادگاه این کشور قرار می‌گیرند و آرای آنها می‌تواند سیاست‌ کشور در حوزه‌های متنوعی از حقوق رای‌دهندگان تا حق مالکیت اسلحه یا سقط جنین و تبادلات مالی در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.

برت به حمایت از سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی ترامپ رای داده و از مواضع او در زمینه گسترش‌ آزادی‎های مربوط به مالکیت اسلحه حمایت کرده است. او در نیوارلینز به دنیا آمده و همسرش دادستان سابق ایالت ایندیاناست و هفت فرزند دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین