کد خبر: ۶۷۳۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
تبلیغات

بیت کوین یا اتریوم، جنگ بزرگان بازار رمز ارزها

بیت کوین و اتریوم به ترتیب اولین و دومین ارزهای پرطرفدار در انواع صرافی ارز دیجیتال هستند که به‌تازگی رقابت سختی میان آن‌ها به وجود آمده است. ازاین‌رو بسیاری از افراد در انتخاب این دو ارز مردد هستند و توانایی تشخیص بهترین گزینه را ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :

وقتی صفت بهترین، برترین، پرطرفدارترین، محبوب‌ترین ارز را می‌شنویم قطعاً نام بیت کوین و اتریوم هم زمزمه خواهد شد. همه‌ی افرادی که قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت یا کوتاه‌مدت را دارند با این دو ارز آشنا هستند و احتمالاً همین دو ارز دیجیتال از اولین گزینه‌هایی هستند که موردبررسی سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند. اما سؤال همیشگی برای سرمایه‌گذاران این است که بیت کوین بهتره یا اتریوم!

برای این سؤال، پاسخ‌های متنوعی وجود دارد اما آنچه واقعی است تنها یک پاسخ است: با توجه به شرایط و توقعتان هر یک را انتخاب کنید.

بیت کوین یا اتریوم، جنگ بزرگان بازار رمز ارزها

بیت کوین بهتره یا اتریوم؟

بیت کوین و اتریوم به ترتیب اولین و دومین ارزهای پرطرفدار در انواع صرافی ارز دیجیتال هستند که به‌تازگی رقابت سختی میان آن‌ها به وجود آمده است. ازاین‌رو بسیاری از افراد در انتخاب این دو ارز مردد هستند و توانایی تشخیص بهترین گزینه را ندارند.

لازمه‌ی انتخاب بیت کوین یا اتریوم، شناخت نقاط مثبت و ضعف هر یک و داشتن آگاهی کامل نسبت به‌تمامی ویژگی‌های آن‌هاست. در این مقاله سعی داریم به‌صورت کامل به بررسی این دو مورد بپردازیم تا درنهایت جمع‌بندی مناسبی برای انتخاب بیت کوین یا اتریوم داشته باشیم.

از کجا بفهمیم بیت کوین بخریم یا اتریوم؟

با بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های هر دو ارز دیجیتال درنهایت به اطلاعات مناسبی دسترسی پیدا می‌کنید که با توجه به این اطلاعات و شفاف‌سازی هدف خود به‌خوبی متوجه می‌شوید که خرید بیتکوین بهتر است یا اتریوم! در این قسمت به بررسی اصلی‌ترین تفاوت‌های بیت کوین و اتریوم خواهیم پرداخت.

بیت کوین یا اتریوم، جنگ بزرگان بازار رمز ارزها

بیت کوین و اتریوم چه تفاوت‌هایی دارند؟

اولین و مهم‌ترین تفاوتی که میان دو ارز بیت کوین و اتریوم وجود دارد، ماهیت آن‌ها و هدفی است که به خاطر آن خلق‌شده‌اند. بیت کوین باهدف آسودگی بیشتر در فرآیند پرداخت‌ها ایجادشده است اما اتریوم ماهیتی شبیه به یک دستاورد دارد که در برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌شود.

· مقایسه ارزش قیمت بیت کوین و اتریوم

ازلحاظ مقایسه ارزش این دو ارز دیجیتال باید بگوییم که ارزش بیت کوین بیشتر از اتریوم است. در حال حاضر بیت کوین جزء 3 ارز باارزش بازار است. اگر چه در حال حاضر نمی توان بیت کوین را گران ترین یا با ارزش ترین رمزارز دنیا دانست اما به هر حال بیت کوین همیشه جزء 3 رمزارز با ارزش بازار قرار داشته است.

· محدودیت استخراج در بیت کوین و اتریوم

تفاوت بعدی که میان بیت کوین و اتریوم وجود دارد محدودیت اعمال‌شده برای استخراج است. در اصل هر دو ارزهای دیجیتال محدودیت استخراج دارند اما محدودیت بیت کوین به‌طور واضح و مشخص است. 21 میلیون بیت کوین وجود دارد که روزبه‌روز سرعت استخراج آن‌ها کمتر می‌شود. در عوض اتریوم سقف مشخصی ندارد اما کنترل دقیقی بر نحوه‌ی استخراج آن صورت می‌گیرد تا بازار خرید اتریوم با تغییرات ناگهانی مواجه نشود.

بیت کوین یا اتریوم، جنگ بزرگان بازار رمز ارزها

· تفاوت اهداف اتریوم و بیت کوین در استفاده از بلاک چین

نکته‌ی مهمی که درباره تفاوت‌های اتریوم و بیت کوین وجود دارد این است که اهداف این دو پروژه در فرآیند استفاده از بلاک چین کمی متفاوت است. بلاک چین بیت کوین به‌گونه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد که شفافیت بیشتری در تراکنش‌ها ارائه کند. اما اتریوم باهدف توسعه شبکه از بلاک چین استفاده می‌کند.

چرا بیت کوین محبوب‌تر است؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش‌آمده باشد که چرا بیت کوین محبوب‌تر از اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال است. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بیت کوین محبوب‌تر به نظر می‌رسد زیرا قدیمی‌تر است و افراد بیشتری بیت کوین را به اتریوم ترجیح می‌دهند.

در اصل اگر بخواهیم توصیف بهتری داشته باشیم باید بگوییم که بیت کوین در حال حاضر رایج‌تر است و بعد از کاهش هزینه‌های تراکنش، به‌عنوان انتخاب بسیاری از مردم برای استفاده روزمره انتخاب‌شده است. به‌صورت کلی رایج‌تر بودن بیت کوین و قابلیت استفاده از آن در بسیاری از شهرهای جهان فراهم‌شده است.

بالاخره بیت کوین بخریم یا اتریوم؟

این سؤال هیچ پاسخ مشخصی ندارد. در حقیقت یکی از ویژگی‌های تمامی بازارهای مالی غیرقابل‌پیش‌بینی بودن آن است. به همین دلیل هر توصیه‌ای برای خرید هر ارزی اشتباه است. بهترین راه برای انتخاب بیت کوین یا اتریوم، کسب دانش تحلیل بازار و فعالیت مداوم در کریپتوکارنسی است. به‌این‌ترتیب خود فرد و بر اساس شرایط روز بازار می‌تواند ارز موردنظر خود را انتخاب کند.

نوبیتکس، بهترین مرجع برای خرید ارز دیجیتال و مقایسه حجم معاملات بیت کوین و اتریوم

درنهایت بعد از اتمام تحقیقات خود برای خرید بیت کوین یا اتریوم به یک صرافی معتبر نیاز دارید که پیشنهاد ما صرافی آنلاین نوبیتکس است. نوبیتکس مرجعی معتبر برای مشاهده قیمت انواع ارزهای دیجیتال و خرید آن‌هاست. می‌توانید با مراجعه به سایت نوبیتکس بدون وجود واسطه خریدوفروش ارزهای دیجیتال را انجام دهید و کمترین کارمزد را پرداخت کنید. نوبیتکس به‌صورت 24 ساعته در اختیار شماست و بستری کاملاً امن را برای انجام معاملات فراهم کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین