کد خبر: ۶۷۳۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
معاون نیروی دریایی ارتش:

برد عملیاتی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد افزایش یافت

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در زمان دفاع مقدس برد عملیاتی نیروی دریایی ارتش خلیج فارس، تنگه هرمز و قسمتی از دریای عمان بود اما امروز برد عملیاتی این نیرو به شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد افزایش پیدا کرده است.
برد عملیاتی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

امیر دریادار حمزه علی کاویانی عصر یکشنبه در آیین بزرگداشت پیشکسوتان دفاع مقدس که در فرهنگسرای اشراق برگزار شد، افزود: صدام فکر می‌کرد که در مدت کوتاهی می‌تواند به اهداف خود دست بیابد اما با ایستادگی و مقاومت بینظیر مردم و در یک جنگ ۸ ساله که همه استکبار جهانی از صدام حمایت می‌کردند حتی یک وجب هم از خاک کشورمان را به دشمن ندادند.

وی نقش نیروی دریایی در دفاع مقدس را راهبردی و استراتژیک عنوان کرد و گفت: نیروی دریایی در ۶۷ روز اول جنگ تحمیلی توانست نیروی دریایی ارتش بعث عراق که تجهیزات پیشرفته‌ای داشت از صحنه جنگ و دریا خارج کند به گونه‌ای که رژیم بعث تا پایان جنگ هیچ فعالیتی نتوانست انجام دهد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش قطع صادرات و واردات رژیم بعث عراق از طریق دریا را از دیگر اقدامات نیروی دریایی در دفاع مقدس دانست و گفت: اقدامات گسترده‌ نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس موجب شد که تا پایان جنگ رژیم عراق از طریق دریا هیچ واردات و صادراتی نداشت.

امیر کاویانی گفت: رژیم عراق می‌خواست سه روزه خوزستان را از کشور ما جدا و روز هفتم در میدان آزادی جشن پیروزی بگیرد اما مقاومت مردم و تکاوران دریایی در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر همه معادلات صدام را بر هم زد.

وی ادامه داد: اقتدار امروز ما در صحنه دریا نتیجه رشادت‌ها و افتخار آفرینی‌های رزمندگان ما در دفاع مقدس است. جنگ دانشگاه بود و به ما آموخت که باید روی پای خودمان بایستیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد بسیاری از مستشاران نظامی از کشورمان خارج شدند و با آغاز جنگ رزمندگان جوان ما این تجهیزات را پای کار آوردند و از آن‌ها استفاده کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز که طیف متنوع تجهیزات و تسلیحات دفاعی مانند موشک‌ها و سایر تجهیزات که در داخل کشورمان تولید می‌شود و ما بیش از ٩۵ درصد تجهیزات دفاعی خودمان را در داخل تولید می‌کنیم، همه به برکت رشادت‌های دفاع مقدس حاصل شده است.

امیر دریادار کاویانی درباره وضعیت امروز نیروی دریایی ارتش در قیاس با زمان دفاع مقدس گفت: ما در دفاع مقدس آموختیم که باید چه تجهیزاتی داشته باشیم. امروز برد عملیاتی نیروهای دریایی ما نسبت به دفاع مقدس افزایش پیدا کرده است. در زمان دفاع مقدس برد عملیاتی ما خلیج فارس، تنگه هرمز و قسمتی از دریای عمان بود. اما امروز برد عملیاتی ما به شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید متناسب با شرایط جدید تجهیزات مناسب را تولید می‌کردیم. این تجهیزات در نیروی دریایی تولید شده و در نیروی دریایی از آنها استفاده می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما در گذشته بیشترین مشکل را در حوزه موشکی داشتیم؛ اما امروز موشک‌های کروز با بردهای بلند و عملیاتی در اختیار نیروهای دریایی است که می‌تواند تمام تهدیدات دشمنان را خنثی کند. در واقع امروز نیروی دریایی به پشتوانه رشادت‌های این نیرو در دفاع مقدس در دریاهای آزاد حضور دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین