کد خبر: ۶۷۳۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

گوترش در مورد تاثیر کرونا بر درآمد میلیون‌ها نفر در جهان هشدار داد

دبیرکل سازمان ملل گفت: میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به ویژه زنان و جوانان برای درآمد خود به صنعت گردشگری وابسته اند که شیوع کرونا 120 میلیون فرصت شغلی این صنعت را در معرض خطر قرار داده است.
گوترش در مورد تاثیر کرونا بر درآمد میلیون‌ها نفر در جهان هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مورد بخش گردشگری که هم اکنون با مشکلات بی‌شماری ناشی از شیوع کرونا مواجه است و حدود 120 میلیون فرصت شغلی این صنعت در معرض خطر از دست رفتن قرار دارد، هشدار داد.

گوترش در پیامش به مناسبت روز جهانی گردشگری، خاطرنشان کرد میلیون ها نفر در سراسر جهان به ویژه زنان و جوانان برای درآمد خود به این حوزه وابسته‌اند.

از آنجایی که ما تلاش می‌کنیم از این بحران نجات بیابیم، ما یک فرصت بی‌سابقه برای تغییر رابطه گردشگری با مردم ، طبیعت ، آب و هوا و اقتصاد داریم.

گوترش گفت: تاثیرات کووید 19 می تواند به خسارتی میان 1.5 تا 2.8 درصد تولید ناخالص داخلی منجر شود، به صورت ویژه بر کشورهای آسیب پذیرتر تاثیر بگذارد.

با این حال، وی تاکید کرد: همان طور که از این بحران عمیق بیرون می‌آییم، ازسرگیری درست گردشگری اهمیت دارد، به ویژه برای توسعه روستایی که مسئله اصلی روز جهانی گردشگری در سال 2020 است.

به همین ترتیب، دبیرکل سازمان ملل خواستار تضمین توزیع عادلانه مزیت‌ها و پیشبرد انتقال اقتصاد گردشگری به اقتصادی منطعف و بدون کربن شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین