کد خبر: ۶۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۲

مذاکرات رؤسای‌جمهور ایران و سریلانکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری روز دوشنبه پس از استقبال رسمی از «ماهیندرا راجپاكسه» رییس‌جمهوری سریلانكا درمذاكرات خصوصی با وی گفت: پیشرفت و اقتدار سریلانكا به نفع منطقه است.

به‌گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد افزود:جمهوری اسلامی ایران ازثبات، استقلال‌ویكپارچگی كشور سریلانكا حمایت می‌كند و آنرا به‌نفع منطقه می‌داند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران و سریلانكا دارای ویژگی‌های مشترك تاریخی و فرهنگی هستند و هر دو كشور ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی مناسبی برای گسترش هر چه بیشتر روابط دارند.

رییس جمهوری ایران دو كشور را طرفدار صلح و دوستی و برادری در جهان دانست و خاطرنشان كرد: ضرورت دارد در كنار توسعه روابط اقتصادی و تجاری همكاری‌های سیاسی دو كشور نیز در عرصه جهانی گسترش یابد.

احمدی نژاد با تاكید بر اهتمام دو كشور برای گسترش روابط خاطر نشان كرد: امروز درك و تفاهم مناسبی بین جمهوری اسلامی ایران و سریلانكا وجود دارد، بنابراین روابط متقابل می‌تواند هر چه بیشتر افزایش یابد .

وی تصریح كرد: سریلانكا و همه‌كشورهای منطقه باید پیشرفته و مقتدر باشند و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه آماده توسعه همكاری‌ها است.

احمدی نژاد ابراز امیدواری كرد كه سفر رییس جمهوری سریلانكا به تهران گام بلندی در راستای گسترش روابط متقابل باشد.

رییس جمهوری ایران همچنین بابیان اینكه نباید توافقات را صرفا به این سفر منحصر كرد، گفت: كمیسیون مشترك همكاری می‌تواند به‌طور مرتب تشكیل جلسه دهد و موضوعات مورد علاقه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

رییس جمهوری سریلانكا نیز در این مذاكرات با ابراز خوشحالی از سفر به ایران گفت: سریلانكا ، ایران را دوست واقعی خود می‌داند.

ماهیندرا راجپاكسه افزود : سریلانكا و ایران می‌توانند با توجه به توانایی‌هایی كه دارند، در زمینه‌های مختلف همكاری داشته باشند. در زمینه‌های سیاسی نیز حامی ایران در مجامع جهانی هستیم.

رییس جمهوری سریلانكا همچنین از دستور سال گذشته دكتر احمدی نژاد برای كمك ایران به توسعه پالایشگاه سریلانكا تشكر كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین