کد خبر: ۶۷۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
تبلیغات

شناخت انواع ورق استیل و محصولات آلیاژ مس

یکی دیگر از آلیاژ‌های ورق استیل، ورق پانچ استیل می‌باشد. در واقع ورق پانچ همان ورق معمولی میباشد که توسط دستگاه‌هایی مانند سی ان سی، پرس و یا لیزر به صورت مشبک (سوراخ شده) تولید شده اند. در نتیجه ورق‌های پانچ را میتوان از جنس‌های مختلفی نظیر ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق آلومینیومی، ورق استیل، ورق روغنی و ... تولید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

این روز‌ها با توجه به افزایش ساخت و ساز، تقاضا به سمت بازار فولاد و آهن آلات نیز رنگ و بوی دیگری گرفته است. به همین دلیل بدنیست نگاه مختصری به برخی از پرفروش‌ترین مقاطع فولادی مانند انواع ورق‌های استیل و پانچ و همینطور انواع مقاطع فلزات رنگی نظیر آلیاژ مس و برنج داشته باشیم.

مشخصات ورق استیل بگیر

ورق‌های استیل در دو سری بگیر و نگیر در بازار وجود دارند. به ورق استیل سری ۳۰۰ نظیر ورق استیل ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۱۰ و ... ورق استیل نگیر گفته میشود؛ و به ورق استیل سری ۴۰۰ مانند استیل ۴۱۰، ۴۲۰ و ۴۳۰ اصطلاحا ورق استیل بگیر میگویند، زیرا ساختار مارتنزیتی آن‌ها باعث میشود که جذب آهنربا شوند.

شناخت انواع ورق استیل و محصولات آلیاژ مس

استیل‌های سری ۴۰۰، برخلاف سری ۳۰۰ از نوع فولاد‌های زنگ نزن مارتنزیتی هستند و مانند بسیاری از فولاد‌ها قابلیت سختی پذیری از طریق عملیات حرارتی کوئنچ – تمپر را دارا می‌باشند. همچنین این ورق باتوجه به ویژگی‌های خوبی که دارد از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار است. همه این عوامل باعث شده است تا خرید استیل بگیر همیشه مدنظر قرار دارد.

ورق استیل ۴۳۰ که با استاندارد A۲۴۰/A۲۴۰M هم شناخته میشود، یکی از رایج‌ترین و پر فروش‌ترین ورق‌های استیل بگیر میباشد. این فولاد از درصد کروم بالایی برخوردار است به همین دلیل شکل پذیری بسیار خوبی دارد و در برابر خوردگی نیز مقاوم است. زمانی که ورق استیل ۴۳۰ بسیار جلا داده شود به حداکثر مقاومت خوردگی خود میرسد.

یکی دیگر از مشخصات ورق استیل بگیر، مقاومت حرارتی آن می‌باشد. به این صورت که استیل ۴۳۰ قادر به مقاومت در برابر اکسیداسیون تا ۸۷۰ درجه سانتی گراد در استفاده متناوب، و بیش از ۸۱۵ درجه سانتی گراد در استفاده مداوم است. این گرید در دمای اتاق تمایل به شکنندگی دارد، به ویژه هنگامی که برای مدت زمان طولانی در محدوده ۴۰۰-۶۰۰ درجه سانتی گراد گرم شده است. این مسئله را می‌توان با آنیل کردن یا فرایند بازپخت خنثی کرد.

ورق استیل بگیر ۴۳۰ در صنایع گوناگونی کاربرد دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

• ساخت روکش ماشین ظرفشویی
• تجهیزات پالایش نفت
• ساخت پنل سقفی
• صنعت خودرو سازی
• پانل کابین یخچال
• عناصر اتصال دهنده و بست‌ها

شناخت انواع ورق استیل و محصولات آلیاژ مس



ورق پانچ استیل

یکی دیگر از آلیاژ‌های ورق استیل، ورق پانچ استیل می‌باشد. در واقع ورق پانچ همان ورق معمولی میباشد که توسط دستگاه‌هایی مانند سی ان سی، پرس و یا لیزر به صورت مشبک (سوراخ شده) تولید شده اند. در نتیجه ورق‌های پانچ را میتوان از جنس‌های مختلفی نظیر ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق آلومینیومی، ورق استیل، ورق روغنی و ... تولید کرد.

ضخامت ورق و چشمه‌های درج شده بر روی آن، میتواند مطابق با اندازه‌های مدنظر شما باشد و شما میتوانید در هنگام خرید ورق پانچ استیل ابعاد و اندازه چشمه ورق پانچ خود را سفارش دهید. زیرا مقدار سوراخ‌ها و همینطور ضخامت و شکل آن‌ها باتوجه به نوع کاربردی که دارد متفاوت است.

ورق پانچ استیل از گرید‌های مختلفی ساخته میشود و دوتا از رایج‌ترین آن‌ها، ورق پانچ استیل گرید ۳۰۴ و ۳۱۶ میباشد. همچنین یک نکته حائز اهمیت در خرید پانچ استیل، چشمه ورق پانچ میباشد. چشمه ورق همان اندازه سوراخ‌ها میباشد و واحد آن میلیمتر است و به مضرب قطر دایره سوراخ نیز اطلاق می‌گرد. یعنی اگر شما ورق پانچ با قطر ۶ میل میخواهید، در هنگام خرید و استعلام قیمت ورق پانچ، باید بگویید ورق پانچ استیل با چشمه ۶ میخواهم.

از جمله کاربرد‌های ورق پانچ استیل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• مخازن پالایشگاه‌ها
• صنعت مواد غذایی
• حفاظ دکل‌های مخابراتی
• آزمایشگاه‌ها
• صنعت خودرو سازی و ساخت لوله‌های صدا خفه کن
• ساخت عایق صوتی سقف و پنل اکوستیک

شناخت انواع ورق استیل و محصولات آلیاژ مس

میلگرد مسی

مس فلزی نسبتا قرمز رنگی است و قابلیت هدایت الکتریکی و حرارتی بالایی دارد و یکی از پرکاربردترین فلزات در صنعت میباشد. ورق مس از جمله فلزات رنگین میباشند. عنصر مس قابلیت‌های منحصر به فردی دارد. یکی از این ویژگی‌ها حفظ خواص مکانیکی در دمای بالا و همینطور قابلیت هدایت الکتریکی بسیار مناسب آن میباشد. از دیگر ویژگی‌های ورق مسی قابلیت شکل پذیری بالای آن میباشد. این قابلیت موجب شده است تا برای ساخت اجزای بسیار کوچک نیز بتوان از فلز مس استفاده کرد.

میلگرد مسی محصولات مختلفی دارد از جمله: ورق مسی، میلگرد مسی و ششپر مسی. خواص اصلی آن‌ها تقریبا یکسان می‌باشد، زیرا الیاژ تشکیل دهنده آن‌ها یکسان است و باتوجه به عملکرد مدنظر مشتریان، در موارد مختلف کاربرد‌های متفاوتی دارند.

متاسفانه این روز‌ها با افزایش نرخ دلار و طلا، قیمت مس نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده است. اما به دور از نوسانات شدید بازار این روز‌ها، قیمت میلگرد مسی و یا بهتر است بگوییم قیمت فلز مس به انواع آلیاژ‌های آن بستگی دارد که عبارتند از: TPC، DHP، DLP و CuSn. هرکدام از این آلیاژ‌ها ترکیب شیمیایی مخصوص خود را دارند.

علاوه بر این‌ها، ورق مسی از قابلیت اتصال بسیار خوبی برخوردار میباشد. توسط ابزار‌هایی مانند لحیم کاری و جوشکاری نیز متصل میشود. از دیگر کاربرد‌های ورق یا میلگرد مسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• صنایع لوله کشی
• موتور‌های الکتریکی
• وسایل اشپزخانه
• رادیاتور‌ها

شناخت انواع ورق استیل و محصولات آلیاژ مس

بانک فولاد نماینده فروش انواع مقاطع فولادی و فلزی در ایارن میباشد. جهت کسب اطلاع در مورد قیمت هریک از محصولات و همینطور نحوه خرید و اطلاع از موجودی انبار، به وب سایت بانک فولاد مراجعه کرده و با مشاوران فروش ما تماس بگیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین