کد خبر: ۶۷۳۴۲۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

اینتل و AMD مجوز‌های لازم برای فروش پردازنده به هوآوی را به دست آوردند

به تازگی دو شرکت اصلی تولید پردازنده آمریکایی یعنی شرکت‌های AMD و Intel موفق به کسب مجوز مورد نیاز دولت ایالات متحده آمریکا برای همکاری با هوآوی شده‌اند. شرکت اینتل توانسته این مجوز را به دست بیاورد. این اتفاق از این حیث حائز اهمیت است که می‌تواند آغازی برای شروع مجدد همکاری هوآوی با تولیدکنندگان بین‌المللی مانند شرکت‌های دیگر سازنده‌ی چیپ‌ست نظیر «کوالکام» (Qualcomm) باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

در روز ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ و پس از برگزاری رویداد Huawei Connect، «گو پینگ» (Guo Ping) یکی از مدیران هوآوی اعلام کرد که این شرکت چیپ‌های کافی برای عملیات B۲B خود (شامل راه‌اندازی شبکه‌ی تجاری ۵G) را در اختیار دارد. پینگ در ادامه گفت: من درک می‌کنم که تامین‌کنندگانی مثل «کوالکام» در حال ارائه‌ی درخواست برای گرفتن مجوز‌های ایالات متحده هستند؛ مجوز‌هایی که به آن‌ها اجازه می‌دهد روابط شان با هوآوی را ادامه دهند. در صورتی که کوالکام بتواند مجوز‌های لازم برای فروش چیپ‌ست‌هایش به هوآوی را بگیرد، ما تمایل داریم از چیپ‌های کوالکام در گوشی‌های هوشمندمان استفاده کنیم.

بنابر گزارش‌های رسیده اکنون مدتی است که شرکت «کوآلکام» اقدام لازم برای دریافت مجوز از دولت ایالات متحده را انجام داده است. برای این منظور گفتگو‌های دوطرفه آغاز شده که در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از آن به گوش خواهید رسید. همچنین شرکت AMD نیز تقاضای مجوز‌های بیشتری را داشته تا بتواند علاوه بر هواوی با دیگر شرکت‌های چینی نیز همکاری کند.

اینتل و AMD مجوز‌های لازم برای فروش پردازنده به هوآوی را به دست آوردند

به غیر از شرکت‌های آمریکایی، پیش از این نیز بسیاری از شرکت‌های دیگر نظیر شرکت چینی Semiconductor Manufacturing International Corporation، شرکت کره‌ای SK Hynix و شرکت تایوانی MediaTek نیز در اقدامی جداگانه، برای گرفتن مجوز‌های لازم اقدام کرده اند.

اما نکته پایانی اینکه در صورت ادامه این مشکلات تعداد زیادی از شرکت‌های چینی تمرکز خود را بر تحقیق و توسعه چیپ‌ست‌ها قرار خواهند داد و شاید نه در کوتاه مدت، ولی قطعا به تدریج به این فناوری دست خواهند یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین