کد خبر: ۶۷۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۷

حکیم : آمریکا مدرک رو کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- بانفوذترین چهره سیاسی شیعیان عراق گفته است که ایالات متحده آمریکا از «شواهد و اسناد کافی» برای اثبات ادعاهایش در زمینه نقش ایران در تشدید خشونت‌ها در عراق برخوردار نیست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس عبدالعزیز حکیم روز دوشنبه با اشاره به اظهارات ضدونقیض فرماندهان نظامی آمریکا در عراق درباره نقش جمهوری اسلامی ایران «در حمایت از شبه‌نظامیان شیعه» اظهار داشت: «اینگونه حرف‌ها (علیه ایران) فقط در قالب اتهامات فرماندهان نیروهای چندملیتی مطرح می‌شوند، در حالی‌که من فکر می‌کنم برای طرح هر اتهامی باید مدرک مناسبی نیز ارائه شود».

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق که به تازگی پس از گذراندن یک دوره درمانی طولانی در ایران به عراق بازگشته‌است در ادامه اظهار داشت: «ایرانی‌ها در ملاقات‌هایشان با مقامات عراقی همواره تاکید کرده‌اند که اراده واقعی‌شان در جهت حمایت از دولت عراق و بازگشت ثبات به این کشور است».

آقای حکیم در ادامه گفت: «آنها (ایران) یک سابقه تاریخی طولانی از همراهی با ملت عراق دارند و این امر در شرایط کنونی نیز موضع رسمی و خدشه‌ناپذیر حکومت ایران است».

گفتنی است عبدالعزیز حکیم در سال‌های حکومت صدام حسین دوران تبعید خود را در ایران به سر می‌برد. وی در سال 2003 پس از شهادت برادرش آیت‌الله سید محمد باقر حکیم رهبری مجلس اعلای (انقلاب) اسلامی عراق را بر عهده گرفت. گفته می‌شود اعضای سپاه بدر (شاخه نظامی این حزب) در جریان عملیات منجر به سرنگونی حکومت صدام با نیروهای آمریکایی همکاری کردند. پرزیدنت بوش سال گذشته در کاخ سفید از آقای حکیم استقبال کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین