کد خبر: ۶۷۳۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

نقاشی ارزشمندی که برای اولین بار به نمایش درمی‌آید / عکس

نقاشی نادیده گرفته شده اثر «ال اس لوری» پس از ۷۰ سال پدیدار شد. اثری شاخص که تا پیش از این در هیچ کتاب یا نشریه ای، اثری از آن وجود نداشت.
آفتاب‌‌نیوز :

حراجی «کریستیز» تابلوی «میلز پندلبری» را که هرگز در معرض نمایش عموم قرار نگرفته را به حراج می گذارد.

نقاشی ارزشمندی که برای اولین بار به نمایش درمی‌آید / عکس

یک تابلوی نقاشی مهم اثر «ال اس لوری» (LS Lowry) که هرگز در هیچ کتابی در مورد این هنرمند به نمایش عمومی درنیامده یا در آن دیده نشده، ۷۰ سال پس از عزیمت صاحب جوان انگلیسی آن برای زندگی جدید در ایالات متحده، پدیدار شده است.

«لئونارد دی همیلتون» پسر دبیرستان منچستر بود که در کالج بالیول، آکسفورد و کالج ترینیتی و کمبریج تحصیل می کرد، تا اینکه در سال ۱۹۴۹ به آمریکا مهاجرت کرد.

نقاشی ارزشمندی که برای اولین بار به نمایش درمی‌آید / عکس

وی محقق درخشانی بود که نقش مهمی در کشف ساختار «DNA» داشت.

او همچنین صاحب افتخار یک نقاشی اثر «لوری» در سال ۱۹۴۳ بود که تصور می شد هدیه ای از طرف والدینش است و در اتاق او در آکسفورد به دیوار آویزان شده بود.

همیلتون امسال در سن ۹۸ سالگی درگذشت و نقاشی«The Mill، Pendlebury» (کارخانه، پندلبری)، ستاره حراج هنر مدرن بریتانیا در تاریخ ۲۱ ژانویه خواهد بود.

«نیک اورکارد»، رئیس هنر مدرن انگلیس در خانه حراج، گفت: آنچه در مورد این اثر هنری غیر معمول است این است که در اصلا در ادبیات و هنر و کتب اسمی یا عکسی از این تابلو نمایش داده نشده است.

وی افزود: این یک نقاشی دوست داشتنی و یک ترکیب و کامپوزیشن عالی است. شما در «لوری» به هر آنچه می خواهید رسیده اید ... بسیاری از افراد در پس زمینه تصویر بسیاری از کارهای مختلف را انجام می دهند، خانه های تراس دار و کارخانه ها نیز در پس زمینه تصویر هستند.

این نقاشی که به تازگی کشف شده یک صحنه صنعتی طبقه کارگر است که بخش غالب آن، آسیاب ریسندگی کمپانی «Acme Spinning Company Mill»، اولین کارخانه نخ ریسی پنبه ای کاملاً برقی در انگلیس است که در سال ۱۹۰۵ افتتاح شد و تا سال ۱۹۵۹ کار می کرد. این کارخانه در سال ۱۹۸۴ تخریب شد.

«لوری» خانواده ها در حال پیاده روی در روز تعطیل و کودکان را در حال بازی کریکت نشان می دهد. این صحنه مهم است زیرا همان آسیابی است که لوری برای اولین بار به عنوان هنرمند از آن الهام گرفت.

نقاشی ارزشمندی که برای اولین بار به نمایش درمی‌آید / عکس

سال ۱۹۱۶ پس از آنکه لوری به قطار نرسید با چشمانی تازه به این صحنه نگاه کرد. وی بعداً این لحظه را به یاد آورد: آسیاب و صدها تصویری که در پایینش به چشم می خورد و کوچکترها و بزرگترهایی که هر کدام گوشه ای بودند و کاری انجام می دادند. وی در مورد این صحنه می گوید: من این صحنه را که بارها بدون دیدن، به آن نگاه کرده ام با غرور تماشا کردم.

همیلتون در سال ۱۹۴۹ به ایالات متحده مهاجرت کرد و به عنوان یک محقق پزشکی در انستیتوی اسلون کترینگ در نیویورک مشغول به کار شد.

او در اواخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل دهه ۱۹۵۰ تکنیک هایی را از طریق هوا برای استخراج و تصفیه «DNA» پستانداران ایجاد کرد و آن را به «موریس ویلکینز» و سایر دانشمندان که ساختار مارپیچ دوگانه «DNA» را کشف کردند، ارائه داد.

ویلکینز، که با «جیمز واتسون» و «فرانسیس کریک» برنده جایزه نوبل شد، در زندگی نامه خود نوشت: و فقط چند روز بعد، دوست من «لئونارد همیلتون» (یکی دیگر از علاقه مندان به هنر) ... DNA آزمایشگاهی انسانی با کیفیت عالی برای ما ارسال کرد. قرار بود لئونارد تأمین کننده اصلی DNA ما شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین