کد خبر: ۶۷۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

کوهن: افشاگری‌ مالیاتی علیه ترامپ می‌تواند آغازی بر پایان او باشد

مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ و کارچاق‌کن دیرینه او در مصاحبه جدیدی گفته است که رئیس سابقش، در حال بی‌اثر کردن دروغ‌ها در موشکافی معاملات مالی خود است.
کوهن: افشاگری‌ مالیاتی علیه ترامپ می‌تواند آغازی بر پایان او باشد
آفتاب‌‌نیوز :

کوهن در مصاحبه‌ای با یاهو نیوز به دنبال انتشار اطلاعاتی درباره اظهارنامه مالیاتی ترامپ در نیویورک‌تایمز، اظهار کرده است که "بزرگ‌ترین ترس" این رئیس جمهور این است که در نهایت به خاطر خودداری از پرداخت مالیات درآمد فدرال برای حدود یک دهه، با جریمه یا مجازات دیگری مواجه شود.

وی به این خبرگزاری گفت: بزرگ‌ترین ترس او این است که... در نهایت با یک صورت‌حساب مالیاتی عظیم، مجازات‌های کلاهبرداری، جرایم و احتمالاً حتی تقلب مالیاتی روبه‌رو شود.

کوهن ادامه داد: سوابق مالی دونالد ترامپ، برای درک عمق فساد و جرایم وی، مانند نرم‌افزار "روزتا استون" عمل می‌کند. هر چه بیشتر گشوده شود، او هم گشوده‌تر خواهد شد. به همین دلیل هم هست که ترامپ به سختی جنگیده تا این موضوع را پنهان نگه دارد.

این وکیل سابق ترامپ همچنین گفت، افشاگری‌های جدید از اظهارنامه‌های مالیاتی رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند آغاز بر پایان او باشد.

اظهارات کوهن تکرار دیگر سخنانی است که از زمان ترک کار برای ترامپ و اعتراف به گناه بابت تخلفات مالی کارزار انتخاباتی مبنی بر صدور جواز پرداخت به "استورمی دنیلز"- بازیگر فیلم‌های مستهجن که اندکی پیش از انتخابات ۲۰۱۶ با ادعای رابطه با این رئیس جمهور مطرح شد- بیان کرده است.

اتهامات او پیرامون امور مالی ترامپ، پیش‌تر نیز سال گذشته در دادرسی از سوی کمیته "نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان" که کوهن در جریان آن مدعی شد رئیس سابقش به خاطر مقاصد مالیاتی درباره درآمدش دروغ گفته، افشا شد.

سال گذشته در آن دادرسی، کوهن همچنین مدعی شد که ترامپ، چنان که ادعا کرده تحت ممیزی خدمات درآمد داخلی (IRS) نبوده و می‌توانسته اظهارنامه مالیاتی خود را- با وجود اصرار دیرینه به اینکه پرونده‌های او تحت بررسی است- در هر زمان به صورت علنی منتشر کند.

رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۹ به کمیته نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان گفت: من درخواست یک نسخه از آن ممیزی کردم که بتوانم از آن در بیانات خود به مطبوعات استفاده کنم و هیچ موقع نتوانستم این نسخه را کسب کنم.

تحقیقات تایمز که این هفته منتشر شد، دامنه اجتناب از مالیات‌های درآمد فدرال را افشا کرد و نشان داد که ترامپ در طول سال اول ریاست جمهوری خود، تنها ۷۵۰ دلار به عنوان مالیات فدرال پرداخت کرده که این میزان از پرداختی مالیاتی بسیاری از آمریکایی‌ها کمتر است.

ترامپ روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی به این تحقیقات پاسخ داد و آن‌ها را "اخبار کاملاً قلابی" خواند، همچنین مدعی شد که خدمات درآمد داخلی با او "بسیار بد" رفتار می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین