کد خبر: ۶۷۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۵
عضو هیات رییسه مجلس:

عواقب منفی گزارش سولانا بر عهده خود اوست

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب ـ‌ حمیدرضا حاج بابایی عضو هیات رئیسه مجلس هفتم در آستانه گزارش خاویر سولانا کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا درباره ایران گفت: «توقع ما این است که گزارش سولانا در راستای گزارش البرادعی باشد. دلیل آن، ‌این است که مذاکرات ایران و آژانس نتیجه همکاری‌های لاریجانی و سولانا بوده است. گزارش سولانا می‌تواند قدم مثبتی در جهت رفع مشکلات و معضلات پرونده هسته‌ای ایران باشد و همچنین نشانگر استقلال اتحادیه اروپا و شخص سولانا و تمایل آنها به واقعیت‌‌های برنامه هسته‌ای ایران.»

او در گفتگو با خبرنگار آفتاب تصریح کرد: «اگر گزارش سولانا در راستای گزارش البرادعی نباشد به این معناست که سولانا و اروپا موضعی خلاف واقعیت‌های موجود اتخاذ کرده‌اند و نشان از عدم استقلال آنها خواهد بود. این مساله برای وجهه اروپا و سولانا مفید نیست و فضا را برای سوءاستفاده ایالات متحده باز می‌کند»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: «عواقب گزارش منفی سولانا بر عهده خود اوست. سولانا امروز در معرض یک امتحان بزرگ تاریخی قرار دارد که واقعیت‌های ایران و برنامه هسته‌ای را منعکس کند و یا تحت تاثیر فشارهای آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی قرار گیرد.»

وی افزود: «قطعا تاریخ در باره سولانا قضاوت خواهد کرد. مواضع آمریکا به هر حال به صورت گذشته پیش می رود اما نباید اتحادیه اروپا و شخص آقای سولانا هزینه رفتارهای کینه‌توزانه ایالات متحده شوند.»

حاج بابایی در پایان تاکید کرد:«جمهوری اسلانی بی‌تردید در مقابل مواضع منفی و خلاف واقع،‌موضعگیری خواهد کرد. این امر می‌تواند اعتماد طرفین را کاهش دهد و نتیجه مذاکرات ایران و سولانا را که مدتهاست نتایج مثبتی داشته در ابهام قرار دهد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین