کد خبر: ۶۷۳۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

همه چیز گران شده چرا مرغ گران نشود؟

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز گفت: سالانه ۶۰ هزار تن مرغ در البرز مصرف می‌شود که تنها ۱۷ هزار تن آن در داخل استان و مابقی از طریق سایر استان‌ها تامین می‌شود.
همه چیز گران شده چرا مرغ گران نشود؟
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی تقی زاده با اشاره به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در مقایسه با ماه‌های اول امسال اظهار کرد: در فروردین ماه به دلیل شیوع کرونا و کاهش مسافرت‌ها و پایین آمدن دید و بازدیدهای نوروزی میزان مصرف مرغ و تخم مرغ به شدت پایین آمد.

وی ادامه داد: در ماه های اول امسال میزان تولید واحدهای پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار بیش از تقاضای مردم بود و همین باعث شد صاحبان این واحدها برای جلوگیری از ضرر بیشتر مجبور به فروش تولیدات خود حتی به قیمتی پایین تر از قیمت تمام شده بشوند.

وی افزود: نباید قیمت امروز مرغ و تخم مرغ را آن هم با احتساب گرانی وعدم تامین به موقع نهاده‌های طیور با قیمت فروردین و اردیبهشت مقایسه کنیم و انتظار داشته باشیم این تولیدات افزایش قیمتی نداشته باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه نیاز البرز به مرغ در داخل استان تامین نمی‌شود گفت: سالانه ۶۰ هزار تن مرغ در البرز مصرف می‌شود که تنها ۱۷ هزار تن آن در داخل استان و مابقی از طریق سایر استان‌ها تامین می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز با اشاره به اینکه در البرز سالانه ۹۲ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود، گفت: البرزی‌ها سالانه ۳۰ هزار تن تخم مرغ مصرف می‌کنند و بخشی از تولید مازاد به سایر استان‌ها و بخشی هم به کشورهای همجوار صادر می‌شود.

تقی زاده اضافه کرد: به دلیل کمبود نهاده‌های طیور و جایگزینی گندم دامی و جو به جای ذرت و کنجاله سویا طی چند ماه گذشته ۲۰ درصد از ظرفیت تولید واحدهای پرورش مرغ تخم گذار استان کم شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
0
دیگه باید چند بار گرون بشه،مگه 10 تومن نبود پارسال،بعدش 12 بعدش 16 الانم که رو 18 19 است مگه چخبره،جوری شده که با کمال وقاحت میان میگن بازم باید گرون کرد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین