کد خبر: ۶۷۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۰

حدادعادل: سرنوشت فلسطین در دست آناپولیس نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس مجلس شورای اسلامی گفت: از كنفرانس آناپوليس نمی‌توان انتظاری بيش از كنفرانس مادريد، اسلو و اجلاس كمپ ديويد و دهها طرح و جلسه و اجلاس ديگری داشت كه در هيچ يك از آنها اصل عدالت رعايت نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، «غلامعلی حدادعادل» در جلسه ‌علنی روز سه‌شنبه مجلس با اشاره به برگزاری كنفرانس «آناپوليس» اظهار داشت: برای اين كنفرانس از برخی سران عرب و غير عرب دعوت شده‌است تا هرچه می‌توانند به اين كنفرانس هيبت و اهميت ظاهری بيشتری بدهند.

وی اضافه كرد: مقصود از اين كنفرانس، توجيه سازش با اسرائيل تحت عنوان صلح و تثبيت رژيم غاصب صهيونيستی است.اين رژيم سرزمين‌های مردم فلسطين را غصب كرده‌است.

حداد عادل اظهار داشت: دولت آمريكا كه آبروی ملت آمريكا را در حمايت غير منطقی از رژيم صهيونيستی بر باد داده است، تصور می‌كند كه حل مساله فلسطين در گروه موافقت سران برخی كشورهای عربی است. اين در حالی است كه مساله فلسطين جز با موافقت مردم فلسطين و جز با موافقت مسلمانان، همه مردم جهان اسلام و مردم آزاده و عدالت‌خواه حل نمی‌شود.

حداد عادل تاكيد كرد: كليد حل مساله فلسطين در جيب سران عرب و در جيب دولت‌هايی كه به كنفرانس آناپوليس دعوت شده‌اند نيست، بلكه به دست مردمی است كه حق آنان غصب شده است.

وی ادامه داد: اين مردم خودشان در دادگاهی كه در دل و جان خود و در ذهن و عقل خود تشكيل داده‌اند،۶۰‬ سال است كه اسرائيل و همه حاميان اسرائيل را محكوم كرده‌اند.

حداد عادل يادآور شد: اتفاقی كه افتاده مانند اين‌است دزدی بيايد، خانه مالك خانه را غصب كند، صاحب خانه را از خانه بيرون كند و بعدا در اثر مقاومت صاحب خانه از ‪ ۱۰‬اتاق خانه يكی را به صاحب خانه برگرداند آن هم به صورت محدود و مشروط و در حقيقت صاحبخانه را در يك اتاق خانه خودش زندانی كند و اسم آن را احقاق حق بگذارد و چنين فرايندی را صلح بنامد و برای چنين كاری كنفرانس جهانی تشكيل دهد.

رييس مجلس شورای اسلامی تصريح كرد: حرف ما كه حرف دل مردم فلسطين و حرف تمام مسلمانان جهان است، اين است كه صلح بدون عدالت برقرار نمی‌شود.

حداد عادل گفت: از كنفرانس آناپوليس نمی‌توان انتظاری بيش از كنفرانس ماديد، اسلو و اجلاس كمپ ديويد و دهها طرح و جلسه و اجلاس ديگری داشت كه در هيچ يك از آنها اصل عدالت رعايت نشده است.

وی افزود: اگر خواهان صلح و آرامش و امنيت در خاورميانه، فلسطين و جهان اسلام هستيد بايد بر اساس عدالت تصميم بگيريد و عدالت مستلزم آن است كه فلسطين به فلسطينيان برگردانده شود.

اين اظهارات حداد عادل با شعار «مرگ بر اسرائيل» و «احسنت احسنت» نمايندگان تاييد شد.

رييس مجلس خطاب به آمريكايی‌‌ها گفت: آمريكايی‌ها مطمئن باشند مادام كه بر اساس عدالت تصميمی گرفته نشود، اراده مردم فلسطين متوقف نخواهد شد، انتفاضه و مقاومت ادامه می‌يابد .

حداد عادل افزود: اين روح مقاومت، روح داوری مردمی در طول ساليان گذشته و اين وجدان بيدار مسلمانان بوده كه در طول ‪ ۶۰‬ سال گذشته ادامه يافته ‌است.

وی اضافه كرد: اين نگاه و نگرش، در جنگ ‪ ۳۳‬روزه به آن مقاومت جانانه و مردانه در مقابل اسرائيل منتهی شد كه شكست نظامی اسرائيل را به بار آورده است و اكنون آمريكايی‌ها می‌خواهند به جبران آن شكست نظامی يك آبروی نداشته سياسی برای اسرائيل تامين كنند.

رييس مجلس تصريح كرد: بار ديگر اعلام می‌كنيم كه حل مساله فلسطين در گرو موافقت مردم فلسطين است و موافقت مردم فلسطين جز با رعايت عدالت تامين نخواهد شد.

حداد عادل افزود: صلح پايدار در گرو عدالت حقيقی است و مطمئن باشند كه كنفرانس آناپوليس نيز تغييری در اوضاع نخواهد داد.

نمايندگان بار ديگر با شعار «مرگ بر اسرائيل» اظهارات حداد عادل را تاييد كردند.

حداد عادل در سخنان خود همچنين شهادت سردار دفاع مقدس «منصور مفيد» را به مردم خرمشهر تسليت گفت و اظهار داشت: اين سردار دفاع مقدس، رزمنده، جانباز شيميايی و داماد شهيد جهان‌آرا بود كه جان خود را در راه اسلام و ايران اسلامی فدا كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین