کد خبر: ۶۷۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

هشدار چین به هدف قراردادن پهپادهای آمریکا

به دنبال افزایش تنش ها میان پکن و واشنگتن، چین هشدار داد که اگر پهپادها، جنگنده ها یا دیگر تجهیزات آمریکا به سرزمین و جزایر چین حمله کرده و خساراتی وارد کنند، بی تردید هدف قرار خواهند گرفت.
هشدار چین به هدف قراردادن پهپادهای آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

چین می تواند به راحتی پهپادهای "MQ-۹ Reaper" که نوعی هواپیمای طراحی شده برای مأموریت های ضد تروریسم است را هدف قرار دهد بخصوص اینکه بتازگی رسانه های آمریکایی اعلام کرده اند نیروی هوایی این کشور نقشه هایی را در این هواپیماها طراحی کرده است که چین را در آن یک دشمن فرضی نشان می دهد.

تصاویری نیز از تمرینات نیروی دریایی و بکارگیری این پهپادها در رسانه های آمریکا از جمله مجله نیروی دریایی آن کشور منتشر شده است که سایه های قرمزی از چین را نشان می دهد و طراحی های مربوط به پهپادهای «ام کیو» با دشمن فرض کردن چین در آن نمود پیدا کرده است.

فوکیانشا از کارشناسان مسایل نظامی در چین می گوید: این پهپادهای «ام کیو» برای چین نگرانی ایجاد نمی کنند چنین تمریناتی با دشمن فرض کردن چین هم خوی استکباری نیروی هوایی آمریکا را نشان می دهد.

روزنامه گلوبال تایمز چین در این باره می نویسد: این پهپادها توانایی پنهان شدن ندارند و با سرعت کم و سقف پروازی پایین پرواز می کنند و باعث می شود تا موشک های زمین به هوا به آسانی آنها را هدف بگیرند.

فو گفت: هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی مسلح مانند MQ-۹ فقط در صورت بکارگیری برای مقابله با کشورهای کوچکتر و مناطقی با نیروهای مسلح کمتر توسعه یافته که توانایی دفاعی هوایی کافی ندارند، قابل استفاده است.

گلوبال تایمز نوشته است: به عنوان مثال ایران یک هواپیمای بدون سرنشین RQ-۴ Global Hawk آمریکا را در سال ۲۰۱۹ میلادی سرنگون کرد، پهپادی که گفته شده است از نظر فنی پیشرفته تر از MQ-۹ است حتی نیروهای حوثی یمن نیز از سال ۲۰۱۷ میلادی چندین MQ-۹ را سرنگون کرده اند.

این مطالب در شرایطی از سوی کارشناسان چینی و رسانه های این کشور مطرح می شود که بتازگی گزارشی توسط روزنامه نظامی آمریکایی Stars and Stripes منتشر شد مبنی بر اینکه آمریکا می تواند از توانایی های پهپادهای MQ-۹ در مکانی مانند دریای جنوبی چین بهره بگیرد.

فو گفت: اگر آمریکا چنین حملاتی را آغاز می کند این یک اعلان جنگ است و عواقب جدی برای آمریکا به دنبال خواهد داشت چین بدون تردید حمله متقابل را آغاز خواهد کرد بخصوص آنکه پهپادهای MQ-۹ در این شرایط یک هدف عملیاتی خواهد بود که ارتش چین روش های زیادی برای مقابله با آنها در اختیار دارد.

چین اقدامات تحریک آمیز آمریکا در تنگه تایوان و دریای جنوبی را بارها به صورت رسمی مورد انتقاد قرار داده و خطرناک توصیف کرده و حتی ارتش چین نیز نسبت به این اقدامات به آمریکا هشدار داده است این بار نیز چنین تحرکاتی از سوی چین بسیار متکبرانه توصیف شده است ارسال چنین علایمی از رویارویی نظامی بارها از سوی چین مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گلوبال تایمز نوشته است: این اقدامی برای دامن زدن به بیشتر خصومت ها بین جوامع چینی و آمریکایی و اخاذی علیه چین است ارتش آمریکا از پهپادها برای تحریکات تخیلی و ایجاد تصاویری ساختگی از جنگ چین و آمریکا استفاده می کند این ظاهرا حرکتی برای بسیج افکار عمومی است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه این هفته با صدور بیانیه ای بار دیگر از جزیره سازی چین در جزایر «نانشا» در دریای جنوبی انتقاد و چین را به «نظامی گری بی پروا و تحریک آمیز» متهم و تهدید کرد که چین را مسئول این اقدامات می داند ولی چین این اظهارات را مجموعه ای از ادبیات گستاخانه، غیرمودبانه و مداخله گرایی آشکار آمریکا دانسته است.

کارشناسان چینی می گویند: حمله به جزایر نانشا چین یا سایر اهداف چینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین MQ-۹ اقدامی جنگی است ارتش چین مطمئناً با این اقدامات مقابله خواهد کرد و ارتش آمریکا برای چنین کاری هزینه زیادی پرداخت خواهد کرد.

گلوبال تایمز چین اضافه کرده است: این گمانه زنی ها وجود داشت که دولت ترامپ ممکن است تلاش کند با ایجاد یک بحران نظامی، کارزار انتخاباتی خود را تقویت کند اما استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به اهداف چین یک جنگ واقعی است، یک جنایت جنگی که صلح را از بین می برد دولت ترامپ نمی تواند انتظار داشته باشد چین هم در برابر این سناریو سکوت کند از نظر چین، این یک حمله و تجاوز جنگی است تنها گزینه ما ضربه سخت به متجاوزان و درسی است که هرگز فراموش نخواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین