کد خبر: ۶۷۳۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

کره‌شمالی با داشتن "بازدارندگی موثر جنگی" بر اقتصاد تمرکز می‌کند

سفیر کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرد، پیونگ‌یانگ اکنون که یک بازدارندگی موثر و قابل اعتماد برای دفاع شخصی دارد، دیگر بر توسعه اقتصاد خود تمرکز خواهد کرد اگرچه تحریم‌های بین‌المللی یک مانع محسوب می‌شوند.
کره‌شمالی با داشتن
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل در جریان سخنرانی در مجمع عمومی گفت: وضعیت مقابله با اپیدمی در کشور ما در حال حاضر در نتیجه اقدامات اتخاذ شده برای مهار شیوع ویروس کرونا تحت کنترل امن و باثبات قرار دارد.

کره شمالی اعلام کرده که هیچ مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا ندارد اگرچه مقامات آمریکایی نسبت به این ادعا ابراز شک و تردید کرده‌اند.

پیونگ‌یانگ که به خاطر برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک‌اش هدف تحریم‌های شدید بین‌المللی قرار داشته، در حال حاضر با خسارت‌های اقتصادی قابل توجهی نیز رو به روست که از تعطیلی مرز و دیگر برنامه‌ها با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین از دست و پنجه نرم کردن با خسارت به وجود آمده از سیل و طوفان‌های اخیر ناشی شده است.

کیم سونگ گفت: پیونگ‌یانگ با توجه به گارانتی قابل اعتمادش برای تضمین امنیت دولت و ملت کره شمالی، در حال حاضر تمامی تلاش‌هایش را به بازسازی اقتصادی متمرکز می‌کند.

وی افزود: این حقیقت است که ما به شدت به یک محیط خارجی مطلوب برای بازسازی اقتصادی نیاز داریم. اما ما نمی‌توانیم تنها به امید یک تحول درخشان، به شان و منزلت‌مان چوب حراج بزنیم؛ شان و منزلتی که از آن همچون جان خود دفاع کرده‌ایم. این موضع قاطعانه ماست.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرد: پیونگ‌یانگ همچنان از سوی سخت‌ افزارهای نظامی همچون جنگنده‌های رادارگریز که از آنها در شبه‌جزیره کره استفاده می‌شود، تهدید می‌شود و همه نوع حملات اتمی کشورمان را هدف گرفته‌اند.

وی گفت: صلح واقعی تنها زمانی تضمین می‌شود که یکی، از قدرت مطلق برای جلوگیری از جنگ برخوردار باشد. از آنجایی که ما بازدارندگی موثر و قابل اعتماد جنگی را برای دفاع شخصی بدست آورده‌ایم، در حال حاضر از صلح و امنیت شبه‌جزیره کره و منطقه به شدت دفاع می‌شود.

ناظران مستقل تحریم‌های سازمان ملل در ماه اوت به شورای امنیت گزارش دادند که کره شمالی به پیشبرد برنامه تسلیحات اتمی خود ادامه می‌دهد و چندین کشور معتقدند که کره شمالی احتمالا تجهیزات اتمی کوچک شده را برای قرار گیری در کلاهک‌های اتمی موشک‌های بالستیک خود ساخته است.

جنی تاون، معاون مدیر وب‌سایت "نورث ۳۸" گفت: در این سخنرانی سفیر کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل هیچ تهدید آشکار و یا اشاره‌ای به نمایش زور یا نمایش قدرت در آینده نزدیک وجود نداشت. این سخرانی شدیدا بر بازسازی و احیای جایگاه بین‌المللی کره شمالی متمرکز بود.

پس از آنکه در یکی از نشست‌های حزب حاکم کره شمالی به تاخیرهای جدی در ارتقا و بهبود اقتصاد ملی و استانداردهای معیشتی مردم اشاره شد، این حزب تصمیم گرفته تا در ماه ژانویه کنگره‌ای برگزار و در آن درخصوص یک برنامه جدید پنج ساله تصمیم‌گیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین