کد خبر: ۶۷۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۲

تاکید فرمانده سپاه بر ضرورت پدافند غیر عامل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: پدافند غیر عامل ضرورت قطعی و اجتناب ناپذیر كشور در مقابل تهدیداتی است كه پیش رو داریم.

سردار سرلشگر جعفری صبح امروز سه‌شنبه در اولین همایش «توسعه ایمن و پایدار با روحیه و تفكر بسیجی با رویكرد پدافند غیر عامل» گفت: پدافند غیر عامل مربوط به تهدیدات نظامی است، اینكه چرا قبل از سال 1382 پدافند غیر عامل مطرح نشده بود، مربوط به شرایط جدیدی است كه از این سال به بعد كشور در آن قرار گرفت. 

محمدعلی جعفری با اشاره به این تهدیدات گفت: تهدیدات جدید با شرایط دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و این ضرورت تشكیل سازمان پدافند غیر عامل را بوجود آورده است.
وی افزود: امروز توسعه اهداف انقلاب جدی‌تر شده و با تلاشی كه دولت نهم برای طرح شعارهای انقلاب در سطح جهان دارد، تهدیدات جدیدی بوجود آمده است. 

فرمانده كل سپاه با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر در رفتار نظام اسلامی گفت: آنها فكر می‌كردند پس از جنگ با برنامه‌های سیاسی و یا حمایت از آشوب‌های سال 79 به بعد می‌توانند به اهداف خود برسند اما انقلاب توانست با این تهدیدات مقابله كند. 

وی در ادامه افزود: كشور ما باید به فكر مسائل امنیتی و دفاع از خود باشد، امروز وقتی صحبت از تهدید می‌شود در مقابل كشور ما از نوع تهدید عراق و افغانستان نیست، چرا كه دشمن جرأت حمله زمینی به ایران را ندارد و این مسئله بسیار بعید است، اما این به منزله این نیست كه دشمن هیچ اقدامی علیه ما انجام ندهد كه پدافند غیر عامل باید همین اثر بازدارندگی را داشته باشد، خوشبختانه در این زمینه آمادگی‌های زیادی داریم. 

فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به حاكم بودن روحیه بسیجی در سازمان پدافند غیر عامل گفت: دشمن وقتی آمادگی ما را می‌بیند فكر حمله به ما را نمی‌كند و اگر در زمینه پدافند غیر عامل بتوانیم موفق عمل كنیم، این تبدیل به یك عنصر بازدارندگی در مقابل تهدیدات دشمن می‌شود. 

سرلشگر جعفری افزود: پدافند غیر عامل برای مقابله با فشاری كه در زمان حمله به مردم و با هدف به تصویر كشاندن آنها وارد می‌شود، مسئولیت مهمی دارد و این از آمادگی‌های نظامی ما هم با اهمیت‌تر است. 

وی در پایان خاطرنشان كرد: ما باید به این موضوع به شكل جدی و انقلابی نگاه كنیم. مقام معظم رهبری هم وقتی تاكیدمی‌كنند «به امر پدافند غیر عامل به شكل بسیجی نگاه شود» به معنی آن است كه در این زمینه باید بسیجی‌وار و با سرعت عمل كنیم. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین