کد خبر: ۶۷۳۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

مقتدا صدر: دولت و ملت عراق مقابل اشغالگران می‌ایستند

«مقتدا صدر»، رهبر جریان صدر گفت که امروز باید در کنار هم برای پایان حضور نظامی اشغالگران از راههای دیپلماتیک تلاش کنیم و چنانچه نپذیرفتند، دولت و ملت عراق زیر نظر مرجعیت بزرگ و به دور از دخالت خارجی مقابل حضور آمریکا خواهد ایستاد.
مقتدا صدر: دولت و ملت عراق مقابل اشغالگران می‌ایستند
آفتاب‌‌نیوز :

صدر امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای خطاب به گروه های مسلح عراقی از آنان خواست که شرایط کشور را لحاظ کنند و اجازه دهند که خروج نیروهای خارجی از عراق از راه های دیپلماتیک پیگیری شود.

وی بیانیه خود را با این عبارت آغاز کرده که غم و نگرانی وجودش را گرفته و همه آنچه می خواهد حفظ وجهه مقاومت و جهاد در عراق است و اینکه مقاومت کاملا عراقی و نه شرقی یا غربی باشد.

صدر ادامه داد ، این سخن را در حالی می گوید که از «طعنه های دوستان» زخم دار است.

رهبر جریان صدر با اعلام اینکه در مقام خیرخواه مورد اعتماد سخن می گوید، خود را نخستین کسی که مقاومت کرد و نخستین کسی که با اشغال آمریکایی ها در عراق مخالفت کرد خوانده و گفت که اکثر نیروهای مقاومت زیر پرچم او جنگیده و مقاومت کرده اند.


صدر از این گروه ها خواست که مقاومت را به پیمانکاری و جهاد را به سیاست تبدیل نکنند و سلاحی را که به سمت دشمنان اشغالگر گرفته بودند به سمت سینه های برادران و ملتشان نگیرند و ملت را به جنگ و بمباران نکشند و آنان را بدون هیچ حقی حتی به اشتباه به کشتن ندهند.

وی با بیان اینکه «خودتان خوب می دانید که اهل کوتاه آمدن در برابر اشغالگران نیستم و ترسی از تهدیدهای آنان ندارم» به این نیروها خطاب کرد که مانع از بدنام شدن وجهه مقاومت شوند.

صدر افزود که امروز در شرایطی هستیم که نیروهای خارجی می خواهند به عراق ما، امنیت، ثبات و حاکمیت سرزمینی آن تعرض کنند و برای همین باید در کنار هم برای پایان حضور نظامی اشغالگر و همچنین پایان دادن به اقدامات نظامی سفارتش از راه های پارلمانی و بین المللی تلاش کنیم و اگر قبول نکردند، دولت و ملت عراق زیر نظر مرجعیت بزرگ و به دور از دخالت خارجی علیه حضور امریکا خواهد ایستاد.

وی افزود که در آن روز همه در کنار هم مقاومت خواهیم کرد نه جدا از هم و تأکید کرد که «همگان برای عراق کمین کرده اند، کاری نکنید که دشمنان به خصوص سه گانه شوم استعمار و داعش و فاسدان دزد و کسانی که نسبت به میهن و دین و عقیده و وحدت ما کینه دارند، زبان به شماتت ما بگشایند».

صدر در عین حال این جمله را هم گفت که "سراغ فریب های دنیایی نروید و موضوع ادامه یا عدم مقاومت را «انحصارا» به «خاندان صدر» واگذار کنید و آن را غنیمتی آسان در دست دیگران نسازید که در غیر این صورت حب الوطن از دست می رود."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین