کد خبر: ۶۷۳۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

دادستان واترگیت: ترامپ با خروج از کاخ سفید دادگاهی می‌شود

افشاگری نشریه آمریکایی نیویورک تایمز درباره فرار مالیاتی دونالد ترامپ، آنهم زمانی که تنها پنج هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا وقت باقی است با واکنش‌های رسانه‌ای و سیاسی مواجه شد بطوری که دادستان سابق واترگیت دادگاهی شدن ترامپ درصورت خروج ازکاخ سفید را محتمل دانست.
دادستان واترگیت: ترامپ با خروج از کاخ سفید دادگاهی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

«نیک اکِرمن» (Nick Akerman) یکی از اعضای تیم دادستانی ماجرای واترگیت در دهه هفتاد میلادی در واکنش به گزارش نیویورک به شبکه خبری سی ان ان گفت: معتقدم ترامپ در صورت خارج شدن از کاخ سفید (پایان دوره ریاست جمهوری) با اتهام تقلب و فریبکاری از سوی دادگاه فدرال مواجه خواهد شد.

سی ان ان افزود: گزارش روز یکشنبه (۶ مهر۹۹) نیویورک تایمز حاکی است که دونالد ترامپ توانسته است به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال و تا زمان رسیدن به انتخابات ۲۰۱۶ از پرداخت مالیات خودداری ورزیده است.

بنابراین گزارش، دادستان ماجرای رسوایی واترگیت که منجر به استعفای ریچارد نیکسون از کاخ سفید شد؛ به دو تعبیر مهم و متفاوت از تفسیر عدم پرداخت مالیاتی ترامپ بنابر قوانین مالیاتی آمریکا اشاره کرد.

اکِرمن دراین باره به سی ان ان گفت: به نظر می رسد ترامپ مرتکب جمیعی از فعالیت های جدی برای «فرار مالیاتی» و نه «اجتناب مالیاتی» شده است.

وی در ادامه تعبیر این دو واژه حقوقی به این رسانه خبری آمریکایی گفت: اجتناب مالیاتی بنابر قوانین مالیاتی، فرد قادر است تا آنجایی که می تواند پرداخت مالیاتی خود را کاهش دهد که کاملا هم قانونی و مشروع است.

اکِرمن افزود: اما فرار مالیاتی، دروغ گفتن درباره میزان درآمد شما است، دروغ گفتن درباره این که کسورات شما چه میزان بوده است و آنچه که در گزارش نیویورک تایمز درباره ترامپ آمده این اتهامات در حقیقت فرای از اجتناب مالیاتی است.

این دادستان کهنه کار و سابق دستگاه قضایی آمریکا به سی ان ان گفت: آنچه از این گزارش برمی آید این است که در نهایت ترامپ «صفر دلار» به دولت فدرال مالیات داده است.

روزنامه نیویورک تایمز در ششم مهرماه در گزارشی فاش کرد که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در نخستین سال حضورش در کاخ سفید (۲۰۱۷) تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد پرداخت کرده است.

این نشریه آمریکایی همچنین نوشت؛ ترامپ در سال ۲۰۱۶ نیز که در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید، تنها ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده بود.

«آلن گارتن» وکیل «سازمان ترامپ» در پاسخ به گزارش نیویورک تایمز گفت که «بخش زیادی از مطالبی که مطرح شده، غیرشفاف است».

افشاگری نیویورک تایمز در حالی است که ترامپ همواره سعی کرده که اظهارنامه‌های مالیاتی خود را منتشر نکرده و آمارها را کتمان کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین