کد خبر: ۶۷۳۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰

بخشش ۲ جوان محکوم به اعدام در دشتستان

سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر گفت: دو جوان از اهالی شهرستان دشتستان این استان که مرتکب قتل نفس و به قصاص محکوم شده بودند، با رضایت اولیای دم بخشیده شدند و از چوبه دار رهایی یافتند.
آفتاب‌‌نیوز :

علی مقبلی، سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر چهارشنبه ۹ مهر افزود: پس از قطعی شدن حکم قصاص نفس این دو جوان دشتستانی که بیش از پنج سال به جرم قتل عمد در زندان برازجان به سر می‌بردند، تلاش کارکنان زندان، شورای حل اختلاف و ریش‌سفیدان محلی برای بخشش و آزادی آن‌ها به نتیجه رسید. خانواده دو مقتول از خون عزیزان خود گذشتند و حیاتی دوباره به این دو محکوم به قصاص بخشیدند.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ صلح و سازش و ایجاد مودت بین جامعه با تلاش بخش مددکاری و شورای حل اختلاف و صلح و سازش زندان‌های استان بوشهر در سال جاری ۱۳ نفر از مددجویان جرائم عمد به ویژه قتل نفس که به طور تقریبی ۱۰ سال در زندان‌ها به سر می‌بردند با رضایت اولیای دم به زندگی بازگشتند. قبل از هر کسی باید قدردان روحیه گذشت و بزرگی اولیای دم باشیم که از حق قانونی خود گذشتند و در وهله بعد از همه افرادی که دست‌به‌خیر شدند و زمینه‌ساز بازگشت این زندانیان به زندگی و جامعه تقدیر شود.

بخشش ۲ جوان محکوم به اعدام در دشتستان

علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر هم گفت: امروز آزادی ۲ نفر از زندانیان محکوم‌به قصاص نفس با رضایت قطعی و اعلام گذشت اولیای دم از حق قانونی خود شاهد هستیم. این دو نفر نامه آزادی خود را دریافت کردند و امیدواریم بازگشت به زندگی برای آن‌ها مرحله جدیدی از یک حیات سالم، عزتمند و شرافتمند باشد. یک نفر دیگر از زندانیان استان بوشهر مراحل پایانی برای رهایی از چوبه دار را طی می‌کند که امیدواریم در روزهای آینده تلاش‌ها برای رهایی این محکوم به قصاص با بخشش اولیای دم به نتیجه برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین