کد خبر: ۶۷۳۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
تبلیغات

هفت روش برای کم کردن هزینه‌های مارکتینگ

کلید یک سرمایه‌گذاری درست و دقیق در این نیست که هزینه مصرفی برای گروهی از بخش‌های مارکتینگ را از استراتژی‌های بیزنسی خود قطع یا کم کنید، بلکه با استفاده از روش‌های کارآمد می‌توانید به اهدافتان برسید.
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مشکلاتی که تقریبا همه شرکت‌ها فارغ از بزرگ و کوچک بودن شان با آن مواجه می‌شوند این است که چگونه مخارج مارکتینگ را کمتر کنند بدون اینکه به برند آسیب برسانند. کم کردن هزینه‌های مارکتینگ در عین حالی که به شناخته شدن و مشتری بیشتر نیاز می‌انجامد، می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد.

کسب و کار‌های کوچک و استارت آپ‌ها معمولا بیشتر در موقعیت مشکلات مالی قرار می‌گیرند. به همین خاطر گاهی اوقات تنها راه پیش رو کم کردن مخارج در بعضی از بخش‌هاست.

هفت روش برای کم کردن هزینه‌های مارکتینگ

از تمام پیشنهاد‌هایی که میتوان به کسب و کار‌ها داد ساده‌ترین راه انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای پیش بردن اهداف سازمان در جهت درست است. سپردن بخش مارکتینگ به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ این آسودگی خاطر را برای شما ایجاد می‌کند که با خیالی راحت و بدون استرس بر روی بخش‌های دیگر بیزینس تمرکز داشته باشید.

کلید یک سرمایه‌گذاری درست و دقیق در این نیست که هزینه مصرفی برای گروهی از بخش‌های مارکتینگ را از استراتژی‌های بیزنسی خود قطع یا کم کنید، بلکه با استفاده از روش‌های کارآمد می‌توانید به اهدافتان برسید.

اتلاف هزینه را برطرف کنید

در استراتژی‌های مارکتینگی که استفاده می‌کنید همیشه بخش‌هایی وجود دارد که با اینکه هزینه بسیار زیادی به آن‌ها اختصاص داده اید، لید‌های نامناسب ارائه می‌دهند. برای مثال ممکن است شما از ابزار‌هایی استفاده کنید که ماهانه X تومان هزینه دارند، اما به آن اندازه که لازم است مفید و موثر نبوده اند.

بجای اینکه که بصورت خودکار از کل هزینه‌های مصرفی تان کم کنید، تمرکز خود را بگذارید بر بخش‌هایی که استفاده‌ای برایتان نداشته اند و آن‌ها را حذف کنید.

اشتباهات مارکتینگ را کاهش دهید

هفت روش برای کم کردن هزینه‌های مارکتینگ

حتما شما هم آگاه هستید که گفتن جمله بالا از انجام دادنش آسان‌تر است؛ اما این موضوع نباید شما را از عملی کردنش باز دارد. تیم مارکتینگ شما باید به اندازه‌ی کافی حرفه‌ای و باتجربه باشند و با کمترین اشتباه شما را به اهداف بیزنسی تان برسانند.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در حوزه مارکتینگ دیده می‌شود، صاحبان برند‌هایی هستند که در صددند تمام روش‌های مارکتینگ را خودشان انجام دهند. اگرچه تلاش این افراد قابل تحسین است، اما این روش یکی از اصلی‌ترین عوامل در از دست دادن پول است. کسی را استخدام کنید که شما و اهدافتان را بشناسد، آنگاه متوجه می‌شوید که اشتباهات تا چه اندازه کمتر شده‌اند.

محتوا را بسط دهید

جای شک نیست که شما برای کسب و کارتان از مقدار زیادی محتوای مناسب استفاده کرده اید که برایتان لید‌های مرتبط به همراه داشته و فروشتان را به طبع افزایش داده است. یکی از موثرترین روش‌های برای کم کردن مخارج مارکتینک این است که تعداد محتوا‌های تولید شده را کمتر کنید؛ اما در مقابل تا جایی که می‌شود محتوا‌های ارائه شده را بررسی و با کیفیت، دقیق و حرفه‌ای آن را بهبود ببخشید؛ و یا در صورت نداشتن دانش کافی در این زمینه این کار را به یه شرکت خدمات سئو بسپارید.

یک محتوای کامل می‌تواند به راحتی در شبکه‌های اجتماعی دست به شود و برایتان فواید زیادی به همراه خواهد داشت.

سایز تبلیغات را کمتر کنید

هنگام منتشر کردن تبلیغات در نظر داشته باشید که زیاد بودن به معنی بهتر بودن نیست. اگر چه تبلیغات بزرگ می‌تواند در مدت کوتاه دیده شدن را برایتان به همراه داشته باشد، اما به این معنی نیست که تبلیغات کوچک‌تر دیده نمی‌شود و این نوع تیلبغات هزینه‌ی کمتری هم نیاز دارد.

به عنوان یک مورد بسیار مفید برای کم کردن هزینه‌ها می‌توانید اندازه‌ی تبلیغات را کاهش دهید. برای مثال سی ثانیه در مقابل شصت ثانیه کمتر است، اما می‌تواند به اندازه‌ی دومی مفید بوده و پتانسل‌های دیده شدن را داشته باشد.

۱. از ابزار رایگان نهایت استفاده را ببرید

آیا برای شما هم پیش اومده که با اینکه برای ابزاری هزینه کرده اید، اما از تمام ویژگی هایش استفاده نمی‌کنید؟ در این صورت بهترین گزینه این است که از نسخه‌های رایگان استفاده کنید.

این مرحله می‌تواند فرصت خوبی باشد برای اینکه برنامه‌های در حال استفاده تان را مورد بررسی قرار دهید و کنترل کنید که کدام شان را میتوان حذف و از نسخه رایگان دیگری استفاده کرد.

تمرکز خود را بروی نرخ تبدیل بگذارید

خیلی وقت‌ها هنگام بررسی موفقیت‌های روش‌های مارکتینگ، شمارش لینک‌های اینباند و ترافیک می‌تواند مقدار زیادی وقت و انرژی از شما بگیرد تا جایی که به کلی نرخ تبدیل را فراموش کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که نرخ تبدیل هدف نهایی شماست. پس بهتر است بیشتر برای در نظر گرفتن نرخ تبدیل تلاش کنید و کمتر درگیر لید‌ها باشید.

برونسپاری (Outsourcing) را در نظر داشته باشید

هر استراتژی موفق مارکتینگ به حضور همزمان چندین ویژگی نیازمند است. شما به افراد متخصص در سئو، تبلیغات، سرچ مارکتینگ، محتوا و ... نیاز دارید که به اندازه شرکت و تخصصی بودن استراتژی‌های کسب و کارتان بستگی دارد.

بجای اینکه همه این کار‌ها را درون سازمان خودتان انجام دهید، از افرادی بیرون از شرکت خود کمک بگیرید که می‌توانند این کار‌ها را برایتان بهتر از خودتان انجام دهند. فری لنسر‌ها از آن افرادی هستند که هر چند وقت می‌توانند به شما در زمینه‌های مختلف کمک‌های بسیاری برسانند. گاهی اوقات بیشترین هزینه‌های شما از کارمند‌های داخل شرکت تان است.

شرکت دیجیتال مارکتینگ گرندیما متناسب با اهداف کسب و کار مشتریان راه حل‌های نوینی را عنوان میکند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین