کد خبر: ۶۷۳۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۷

احداث منوریل بدون موافقت شورا شدنی نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب – در حالی که در موضوع منوریل حتی از امضای برخی اعضای شهری سخن گفته می‌شود نایب رئیس شورای شهر تهران احداث منوریل توسط دولت را بدون موافقت شورا غیر ممکن دانست.

در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران چمران به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد و از حسن بیادی خواست پاسخگوی سوالات خبرنگاران شود.

حسن بیادی نیز در پاسخ به این سوال كه چرا اعضا در قبال مسائل مربوط به منوریل سكوت كرده اند، گفت: هیچ اقدامی نشده است كه بخواهیم در رابطه با آن صحبت كنیم. مگر باید هر روز در این رابطه صحبت كنیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال كه وقتی دولت قرارداد و بودجه جدیدی برای احداث منوریل را تصویب كرده باید صحبت كنید، گفت: این مباحث را شما دارید می گویید.برای ما كه هنوز این كار ثابت نشده است.اگر قرارداد را بسته اند، از آنها سوال كنید. چرا از ما سوال می كنید. ما در مورد چیزی صحبت می كنیم كه خودمان در موردش تصمیم گرفته و تصویب كرده باشیم.خودمان مطالعه اش را انجام می دهیم آن وقت كار را نیز صورت می دهیم.

وی افزود: الان خودمان مصوبه هایی در زمینه مطالعات منوریل داریم. اگر شرایط برای اجرای مطالعات فراهم باشد اشكالی ندارد كه دولت به ما كمك كند. حتی اگر دولت بخواهد به ما در این رابطه كمك كند باز هم باید بودجه هایش را مصوب كند و برای تصویب بودجه نیز باید بودجه با ما هماهنگ كند. ما نیز حتما همكاری می كنیم.ولی نه این كه خودشان بخواهند انجام بدهند.

نایب رئیس شورای شهر تهران تاكید كرد: خودشان نیز می دانند كه این كار بدون موافقت شورا نشدنی است.بدون اجازه شورای شهر نمی توانند این كار را انجام بدهند.

وی در پاسخ به این سوال كه اگر انجام دادند چه می كنید، گفت: نمی توانند این كار را انجام بدهند.

بیادی با تاكید بر اینكه شورای عالی ترافیك می تواند در سیاستهای كلان وارد شود، گفت: احداث منوریل صرفا بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیك كشور نمی تواند انجام بگیرد.علاوه بر این تصویب اجرای این طرح باید از پایین به بالا انجام گیرد.طرح ابتدا باید در شورای شهر به تصویب برسد سپس در شورای عالی ترافیك ، نه از بالا به پایین بیاید.

وی در خصوص اظهارات معاون عمرانی وزیر كشور مبنی بر اینكه احداث منوریل در تهران در اولویت قرار دارد، گفت: تهران از شهرهای دیگر مستثنی است. برای تهران اختیاراتی دیده شده است. وزارت كشور برای شهر دیگر می تواند چنین كاری را انجام بدهد اما باز هم نیاز به هماهنگی با شورا و شهرداری آنها نیز دارد. بالاخره اجرای این طرح نیاز به تملك دارد و طرح می خواهد یا نه؟ اینها چیزهایی است كه باید در شوراها به تصویب برسد.

وی بار دیگر تاكید كرد: در مورد قرارداد واقعا ما چیزی نشنیدیم.

بیادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه چرا هنوز تكلیف منوریل صادقیه مشخص نشده است و نتیجه گزارش آقای قالیباف در شورا چه بود، تصریح كرد: گزارشی در این رابطه به شورا ارائه نشده است و اگر شده باشد نیز من از آن مطلع نیستم.

وی افزود: بلاتكلیفی منوریل صادقیه، یكی از ایرادات شهرداری است كه از شهرداری خواسته ایم كه تكلیف این پروژه را مشخص كند.

نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تخلفات منوریل صادقیه گفت:تخلف را من نمی توانم بگویم. باید دستگاه قضایی یا سازمان بازرسی اعلام كند كه تخلفی صورت گرفته است یا خیر.تخلفی برای ما ثابت نشده است.دلال بازی همه جا خلاف نیست. ولی احتمال دارد كه خلاف هم باشد.

وی در پایان تاكید كرد: در جریان امضای تفاهمنامه‌ای میان آقای چمران و وزارت كشور نیستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین