کد خبر: ۶۷۴۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹

دادگاه هند متهمان تخریب مسجد را تبرئه کرد

دادگاهی در هند، رهبران ارشد حزب حاکم "بهاراتیا جاناتا" را از هرگونه اتهام در تخریب یک مسجد تاریخی به دست جماعتی از هندوها در سال ۱۹۹۲ تبرئه کرد.
دادگاه هند متهمان تخریب مسجد را تبرئه کرد
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه "اسکرول" هند روز جمعه گزارش داد که "لال کریشنا ادوانی" قائم‌مقام نخست‌وزیری پیشین، "مورلی مانوهار جوشی" و "اوما بهارتی" رهبران حزب بهاراتیا جاناتا، اتهامات مبنی بر تحریک تندروهای هندو برای تخریب مسجد بابری متعلق به قرن شانزدهم در شهر ایودیا را رد کرده بودند.

پیشتر نارندرا مودی ضمن سخنرانی به مناسبت سالروز استقلال هند اعلام کرده بود که لغو خودمختاری کشمیر و تحویل زمین مسجد بابری برای ساخت معبد رام وعده‌های انتخاباتی ما بود که اجرایی شد.

طی یک سال اخیر به بهانه‌های مختلف موج جدیدی از اسلام ستیزی در این کشور در جنوب آسیا به راه افتاده است.

به گزارش رسانه‌ها در اواخر اسفند سال گذشته سیاستمداران و رسانه‌های هند با تکیه بر یک اجلاس اسلامی که توسط سازمان «جماعت تبلیغی» در دهلی نو برگزار شده بود، حملات بی‌سابقه‌ای را علیه اقلیت مسلمان این کشور آغاز کرده و آن‌ها را دلیل انتشار ویروس کرونا در هند جلوه داده‌اند.
به دلیل این تبلیغات، مسلمانان در مناطق مختلف هند مورد حمله واقع شده و از حضور آن‌ها در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، بازارها و مناطق مسکونی جلوگیری می‌شد.

پیش از کرونا نیز اعتراض مسلمانان به اصلاح قانون شهروندی هند دستمایه موجی از اسلام‌ستیزی در این کشور شده بود.
به دنبال این رویدادها بسیاری از کانال‌های اصلی تلویزیون هند، کاربران رسانه‌های اجتماعی، نویسندگان و روزنامه نگاران هندی نیز علیه مسلمانان دست به نفرت پراکنی زدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین