کد خبر: ۶۷۴۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹

روز مهم بازار در پیش است/پیام کرونای ترامپ برای بورس چیست؟

بورس در حالی فعالیت خود را آغاز می‌کند که ازیک سو بسیاری از کارشناسان معتقدند کرونا گرفتن ترامپ سیگنالی مثبت را به بازار سرمایه مخابره می کند و از سوی دیگر آغاز بازرگردانی شرکت ها می تواند روند فعالیت را تغییر دهد.
روز مهم بازار در پیش است/پیام کرونای ترامپ برای بورس چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

بورس هفته ای پرنوسان را پشت سر گذاشت. شاخص بورس در حالی به پایان هفته سلام کرد که عقب نشینی از کف مقاومتی اتفاق افتاده بود و نگرانی ها برای از دست رفتن محدوده یک میلیون و چهارصد هزار واحد نیز بالا بود. معاملات روز چهارشنبه بازار سهام به دلیل حمایت‌های روز سه شنبه حقیقی‌ها و حقوقی‌ها از بازار سهام مثبت بود و حتی نمادهای شاخص‌ساز صف خرید را تجربه کردند، اما در ادامه روند معاملات بازار سهام عرضه از تقاضا پیشی گرفت و روند بازار نزولی شد، این روند البته زیاد طول نکشید و در ادامه با حمایت از بازار سهام در نمادهای شاخص‌ساز ، بورس در محدود یک میلیون و ۵۰۳ هزار واحد به کار خود در این هفته پایان داد.

مصطفی صفاری، تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت پیش روی بازار به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: اگر بخواهیم از نظر محتوایی و اقتصادی بورس را تحلیل کنیم باید اشاره کنم هر چند اطلاعات فروش شرکت‌ها منتشر شده است اما هنوز اطلاعات سود آنها در اختیار سهامداران قرار ندارد.

وی گفت: تا زمانی که اطلاعات سود ۶ ماهه منشتر نشود، اتفاقی در این بازار نمی افتد چون خلا اطلاعاتی همچنان در بازار وجود دارد.

این تحلیلگر بازار سرمایه به تصمیمات اخیر مجلس نیز اشاره کرد گفت: برخی از این تصمیمات در جهت تقویت بورس بود و باید منتظر باشیم تا از شنبه وارد مرحله اجرایی شود. از جمله اینکه از شنبه شرکت ها باید بازارگردان داشته باشند چرا که نقدشوندگی بازار زیر سوال رفته است.

وی گفت: از ۱۵ مهر به بعد گزارش‌های حسابرسی می آید. البته از هفته آینده بازارسازها وارد بازار می‌شوند و نقدشوندگی بهتر خواهد شد. وی در پاسخ به این سئوال که شنبه بورس در چه وضعیتی قرار خواهد داشت؟ گفت: پیش بینی می کنم حجم معاملات با آمدن بازارسازها بالا می رود.

وی درباره زمان بازگشت بورس به فاز متعادل و مثبت نیز توضیح داد: به نظر می رسد با انتشار اطلاعات ۶ ماهه و پیش بینی سودهایی که از تورم و افزایش نرخ در شرکت ها حاصل شده است، بازار وارد فاز مثبت شود.

وی در جواب این سئوال که دلیل ریزش شدید شاخص و از دست رفتن کف حمایتی یک میلیون و پانصد هزار واحد چه بود؟ گفت: ریزش بازار خیلی مهم نیست. واقعیت این است که ما در این خلا اطلاعاتی فروش های هیجانی زیاد داشتیم.

به گفته وی شرکت‌های صادرات محور به واسطه سود بالا و تورم در ماه های پیش رو وضعیت مناسبی را خواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
انتخاب بایدن باعث کاهش قیمت دلار و سقوط بورس می شود . فردا شاخص بیشتر سقوط می کند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین