کد خبر: ۶۷۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۵

تاکید هاشمی بر توجه به استان‌های مرزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح سه‌شنبه در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و نمایندگان فعلی و سابق شهرهای استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان ویژگی‌های ایلام و سابقه‌ مرزداری مردم این استان، به‌ویژه رشادت‌های آنان در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: ایلامی‌ها مرزداران امینی هستند كه برای سربلندی ایران اسلامی جانفشانی‌های بی‌شماری كرده‌اند.

رییس مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به طرح‌های دوران سازندگی برای توسعه و رونق این استان محروم، گفت: بزرگراه كربلا از جمله طرح‌هایی بود كه اگر به صورت كامل اجرا شود، این استان بارانداز زوار دو كشور ایران و عراق می‌شود كه به عتبات عالیات می‌روند و رونق زیادی به اقتصاد استان می‌دهد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جاذبه‌های توریستی و اقتصاد جنگل را از قابلیت‌های بالقوه‌ی این استان برشمرد و گفت: هم‌چنین وجود 90 درصد از دانشجویان بومی در واحدهای دانشگاه آزاد این استان، نوید آینده‌ای را می‌دهد كه متخصصان بومی غبار فقر را از چهره‌ی این استان بزدایند.

در آغاز این دیدار، زمانی، استاندار سابق ایلام با ارایه‌ گزارشی از روند فعالیت‌ها و برنامه‌های عمرانی این استان، گفت: اگر چه این استان در دوران سازندگی با طرح‌هایی مانند شروع بزرگراه كربلا و احداث سدها و سیمان رونقی آغاز كرد، اما كندی و بعضا ركود طرح‌ها باعث نگرانی مردم و مسوولان این استان شده است.

در ادامه‌ این دیدار چند از مسوولان و نماینده‌ی فعلی و نماینده‌ی سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و فعالان سیاسی استان با بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسائل مختلف، خواهان پشتیبانی هاشمی رفسنجانی برای تسریع امور عمرانی و رفاهی این استان شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین