کد خبر: ۶۷۴۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

تامین اجتماعی: فوت ۲۶ نفر از پرسنل بر اثر کرونا/ میانگین سن فوت شدگان ۶۹ سال است

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: میانگین سن فوت بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی ۶۹ سال است.
تامین اجتماعی: فوت ۲۶ نفر از پرسنل بر اثر کرونا/ میانگین سن فوت شدگان ۶۹ سال است
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل آفریده افزود: براساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا نیمه اول شهریور سال ۹۹، ۵ هزار و ۷۵۹ نفر برآورد شده که از این تعداد، نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل تامین اجتماعی بوده‌اند.

وی با بیان این که ۲۶ نفر از پرسنل تامین اجتماعی نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند ابتلا به بیماری و همچنین بستری در مراکز بهداشت و درمان افزایش یافته و روزانه به طور متوسط بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان در سراسر کشور در بیمارستان‌های تامین اجتماعی بستری می‌شوند.

مدیرکل درمان مستقیم تامین اجتماعی پیش از این در گفت وگو با ایرنا از بستری و ترخیص روزانه ۱۵۰ نفر در مراکز بهداشت ودرمان خبر داده و گفته بود: میانگین اقامت این بیماران برابر با ۵.۱۸ درصد است.

وی همچنین در خصوص روند مرگ ومیر این بیماران یادآور شد: بیش از ۷۷ درصد از مرگ ومیر بیماران مبتلا به کرونا مربوط به سالمندان بالای ۶۰ سال است که ۵۷ درصد را مردان و ۴۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

پزشکی از راه دور

آفریده در رابطه با خدمات غیرحضوری بخش درمان تامین اجتماعی نیز گفت: اکنون براساس هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه طرح پزشکی از راه دور نوشته اما به مرحله اجرا نرسیده است که باید تا دو ماه آینده عملیاتی شود.

وی افزود: تجویز دارو در بازه‌های زمانی بلندمدت برای بیماران زمینه‌ای و همچنین تحویل دارو در در منازل در برخی استان‌ها نیز به عنوان خدمات غیرحضوری بخش درمان با هدف حفظ سلامتی بیماران و عدم مراجعه به بیمارستان انجام پذیرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین