کد خبر: ۶۷۴۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

عضو کمیته علمی مقابله با کرونا: باور کنید مرگ «کرونا» سراغ همه ما می‌آید/ تعداد قربانیان بیش از آمار رسمی است

ببینند که تا امروز چه چهره‌های سرشناسی از طبقات مختلف علمی و پزشکی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند. باید باور کنید که ممکن است قربانی بعدی خود شما باشید.
عضو کمیته علمی مقابله با کرونا: باور کنید مرگ «کرونا» سراغ همه ما می‌آید/ تعداد قربانیان بیش از آمار رسمی است
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود مردانی پزشک متخصص بیماریهای عفونی نوشت: به عنوان عضو کمیته علمی مقابله با کرونا، عاجزانه از مردم خواهش می‌کنم در تعطیلات تجمیعی هفته‌های آتی، از سفرهای تفریحی و بی‌مورد صرف‌نظر کنند و برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان، برای احترام به حقوق انسانی سایر هموطنان و همچنین برای احترام به زحمات کادر درمان، خانه‌نشینی را به تفریح و گشت و گذار در استان‌هایی که حالا هیچ کدام، شرایط مطلوبی از بابت کاهش شیوع بیماری کووید19 ندارند، ترجیح بدهند.

در غیر این صورت، ظرف هفته‌های پس از آن، با تکمیل صددرصدی تخت‌های بیمارستانی مواجه می‌شویم و ممکن است ناچار شویم برای پذیرش بستری‌های جدید کووید19 بیمارستانی صحرایی دایر کنیم. امروز آمار ابتلای کووید19 در کشور ما به عدد 471 هزار و 772 نفر و آمار فوت مبتلایان به عدد 26 هزار و 957 نفر رسید.

این آمار برای ترسیدن مردم اعلام نمی‌شود بلکه برای واقع‌بینی مردم اعلام می‌شود. این آمار اعلام می‌شود که مردم بدانند هر روز حداقل 200 نفر از عزیزان ما و آنها، بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 فوت می‌کنند که البته اعتقاد من این است که آمار فوت ممکن است از این عدد بسیار بیشتر باشد.

کووید19 این درس مهم را به ما آموخت که برخلاف باورهای کهنه درباره اینکه «مرگ برای همسایه است» اتفاقا، حالا و در این شرایط، مرگ دیگر برای همسایه نیست بلکه پشت در خانه ما هم نشسته و برای ما هم اتفاق می‌افتد و ممکن است یک روز من و شما هم بر اثر ابتلا به کووید19 جان‌مان را از دست بدهیم.

مردم ببینند که تا امروز چه چهره‌های سرشناسی از طبقات مختلف علمی و پزشکی بر اثر ابتلا به کووید19 فوت کرده‌اند.

یکی از هنرمندان به من می‌گفت: «هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم من هم مبتلا شوم ولی مبتلا شدم.» مردم باید باور کنند که ممکن است قربانیان بعدی کووید19 خود آنها باشند اگر بخواهند به رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و نادیده گرفتن اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه بدهند.

امروز ما هیچ امیدی نداریم جز اینکه رفتارهای مردم بتواند موج شیوع بیماری را در کشور کاهش دهد. آنچه امروز با رفتار مردم شاهد هستیم این است که ویروس کرونا حداقل تا تابستان سال آینده هم با ما خواهد بود و قربانی خواهد گرفت مگر آنکه مردم دل‌شان به حال خود و خانواده‌شان بسوزد و رفتاری متفاوت در پیش بگیرند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احترام بگذارند که آن وقت ما هم می‌توانیم امیدوار باشیم که کرونا هر چه زودتر از کشور ما رخت بربندد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین