کد خبر: ۶۷۴۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

دومین حادثه واژگونی مینی بوس با ۱۳ مصدوم/ بی احتیاطی راننده، علت اصلی هر دو حادثه

درحالی که وقوع حادثه واژگونی یک مینی بوس در شب گذشته منجر به مصدومیت ۹ نفر شد، صبح امروز یک مینی بوس دیگر نیز دچار حادثه واژگونی شد تا مجموع تعداد مصدومان واژگونی دو مینی بوس در کمتر از ۱۰ ساعت به ۲۲ نفر برسد.
دومین حادثه واژگونی مینی بوس با ۱۳ مصدوم/ بی احتیاطی راننده، علت اصلی هر دو حادثه
آفتاب‌‌نیوز :

ساعت ۸ و ۲۴ دقیقه امروز (۱۴_مهرماه) حادثه ویژه واژگونی مینی بوس در کیلومتر ۳۰ جاده فریدن به بویین، روستای قودجانک اتفاق افتاد.

بلافاصله بعد از وقوع این حادثه ۲ کد ۱۱۵ و ۲ کد هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند. این حادثه منجر به مرگ هیچ کدام از سرنشینان نشد، اما ۱۳ مصدوم شامل ۷ مرد و ۶ زن به جا گذاشت که به بیمارستان شهید رجایی داران منتقل شدند.

شب گذشته نیز حدود ساعت ۲۲ و ۴۳ دقیقه یک مینی بوس در مسیر شاهین شهر به اصفهان، قبل از پل خورزوق دچار حادثه واژگونی شد که این حادثه نیز ۹ مصدوم مرد ۲۷ تا ۴۰ ساله داشت.

سرهنگ حسین پورقیصری، رئیس پلیس راه استان اصفهان در مورد وقوع این دو حادثه به ایسنا گفت: مینی بوس هایی که در جاده های برون شهری تردد می کنند باید شرایط لازم را داشته باشند، از جمله اینکه استانداردهای لازم را داشته باشند، فرسوده نباشد، معاینه فنی داشته باشد، راننده دفترچه و کارت هوشمند داشته باشد و از همه لحاظ قابلیت حمل مسافر را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دو حادثه واژگونی مینی بوس های اصفهان علت مختلفی داشته است، گفت: البته در هر دو حادثه مقصر راننده بوده و بی احتیاطی راننده منجر به واژگونی مینی بوس شده، اما ارتباطی با وسیله نقلیه نداشته است.

سرهنگ پورقیصری افزود: راننده ای که در شب با وجود خستگی و خواب آلودگی رانندگی می کند و یا راننده ای که با سرعت زیاد حرکت می کند و قادر به کنترل وسیله نیست، قطعا باید احتمال وقوع هرگونه حادثه و به خاطر افتادن جان سرنشینان را بدهد.

وی همچنین با بیان اینکه کارخانه ها و شرکت هایی که از مینی بوس ها به عنوان سرویس جا به جایی کارکنان استفاده می کنند باید حتما بر ایمنی وسیله نقلیه و مهارت و آموزش راننده وسایل نظارت داشته باشند، گفت: مینی بوس های شخصی نیز که در مسیرهای بین شهری و یا روستایی تردد می کنند باید از طرف بخش های مربوطه و ترمینال نظارت شوند و آموزش رانندگان این وسایل نقلیه به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اینکه خوشبختانه هر دو حادثه واژگونی مینی بوس به خیر گذشته و تلفاتی نداشته است، گفت: گرچه سرنشینان این دو حادثه جراحات مختصری دیده اند اما به هر حال لازم است رانندگان وسایل نقلیه عمومی بسیار مراقب باشند چون این حوادث می تواند بسیار دردناک باشد و باید از وقوع آنها پیشگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راه استان بر وسایل نقلیه عمومی همچون مینی بوس ها و اتوبوس ها نظارت جدی دارد و با تخلفات رانندگان این وسایل برخورد و وسایل نقلیه را توقیف می کند، اما دستگاه های دیگر نیز باید به کمک پلیس بیایند تا رانندگان با پایبندی بیشتر به رعایت قوانین و مقررات مانع تکرار این حوادث شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین